尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2018年5月13日 星期日

Limp Bizkit - My Way [中文歌詞]

第五十九次中文翻譯
"My Way" by Limp Bizkit
Album: Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water (2000)

真的是我看過最醜最無美感的專輯封面

最近又重回聽Limp Bizkit之後,認真覺得他們滿屌的
除了一臉及掰,唱歌方式也很及掰之外
他們在當時的影響力簡直等於現在的饒舌巨星,take a look around是當時家喻戶曉的不可能的任務二主題曲,break stuff MV中連Snoop Dogg, Eminem等都出來站台了。

不知道Limp Bizkit是不是屎尿金屬的始祖
據說"Chocolate Starfish"是賽康的意思,Hot Dog Flavered Water就是肉棒
(來源)

[一首歌詞各自表述]
我發現這首歌有人翻過了,大家可以到 這邊 看他/她的版本喔!!

MV:


lyrics:
check check check check check... check out my melody (*3)



special
好特別
You think you're special
阿你不就好特別
You do
對啊
I can see it in your eyes
我可以從你眼中看出
I can see it when you laugh at me
我可以看得出來你在笑我
Look down on me
瞧不起我
You walk around on me
你在我身邊打量
Just one more fight
只要再一次
about your leadership, and I
跟你的領導能力起爭議
will straight up leave your shit
拎北就會直接跟你翻臉
Cause I've had enough of this
因為拎北早就受夠了
And now I'm pissed
現在你讓我龜藍趴火

Yeah!
This time I'mma let it all come out
今天拎北就要把事全部抖出來
This time I'mma stand up and shout
今天拎北就是要站起來大聲說
I'mma do things my way, it's my way
我有我的作風,走我的路
My way or the highway!
聽我的,不然就滾
This time I'mma let it all come out
今天拎北就要把事全部抖出來
This time I'mma stand up and shout
今天拎北就是要站起來大聲說
I'mma do things my way, it's my way
我有我的作風,走我的路
My way or the highway!
聽我的,不然就滾

check out check check out... check out my melody (*4)

Just one more fight about a lot of things
只要再一次,隨便你要冤家什麼
And I will give up everything
拎北就會拋下一切
to be on my own again,
再度回歸自我
free again...
重獲自由...

Yeah!
This time I'mma let it all come out
今天拎北就要把事全部抖出來
This time I'mma stand up and shout
今天拎北就是要站起來大聲說
I'mma do things my way, it's my way
我有我的作風,走我的路
My way or the highway!
聽我的,不然就滾
This time I'mma let it all come out
今天拎北就要把事全部抖出來
This time I'mma stand up and shout
今天拎北就是要站起來大聲說
I'mma do things my way, it's my way
我有我的作風,走我的路
My way or the highway!
聽我的,不然就滾

Someday you'll see things my way
有一天你也會以我的角度看事情
Cause you never know, no you never know, when you're gonna go.
因為你從來不知道,你就是不瞭,然後就去幹些低能事情
Someday you'll see things my way
有一天你也會以我的角度看事情
Cause you never know, no you never know
因為你從來不知道,你就是不瞭
when you're...gonna...go.
盡做一些蠢事

Just one more fight and I'll be history
只要你再跟我起爭執,我就會成為歷史
Yes, I will straight up leave your shit
對,拎北就會直接走人
and you'll be the one who's left, missing me
然後你就會遠遠落在人後,再來想念我

Yeah!
This time I'mma let it all come out
今天拎北就要把事全部抖出來
This time I'mma stand up and shout
今天拎北就是要站起來大聲說
I'mma do things my way, it's my way
我有我的作風,走我的路
My way or the highway!
聽我的,不然就滾
This time I'mma let it all come out
今天拎北就要把事全部抖出來
This time I'mma stand up and shout
今天拎北就是要站起來大聲說
I'mma do things my way, it's my way
我有我的作風,走我的路
My way or the highway!
聽我的,不然就滾

Someday you'll see things my way
有一天你也會以我的角度看事情
Cause you never know, no you never know, when you're gonna go.
因為你從來不知道,你就是不瞭,盡做一些蠢事
Someday you'll see things my way
有一天你也會以我的角度看事情
Cause you never know, no you never know.
因為你從來不知道,你就是不瞭

check check check check check... check out my melody (*6)
---fade out---

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/