尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2022年6月28日 星期二

Breaking Benjamin - Better Days [中文歌詞]

 第二百六十八次中文翻譯

"Better Days" by Breaking Benjamin

Album: Shallow Bay: The Best of Breaking Benjamin (2011)



歌詞極度正向,太好了,尬叉終於不是在翻譯陰沉的歌了 (形象有任何改變嗎???)






lyrics:

You carry me places I'd rather be

你帶我到那我嚮往的地方

Well mannered gardens, well tempered seas

整齊舒適的花園,風平浪靜的海洋

We're gathered in reason I should believe

我們聚在一起是有原因的  我該相信 

That this is different that this feels free

這不一樣,讓人感到自由

How could this be

怎有如此美妙之事


I'm on my way to better days

我在邁向更好的日子

I'll find my faith, I'll fall away

我會找到我的信念,沿路而下

I'm on my way to better days

我在邁向更好的日子

I'll find my faith

我會找到我的信念


I will slip again and you will find me

我可能又會跌倒,但你總會找到我

I will live again and you will find me

我可能重獲新生,而你總會找到我

All the colored meanings of your past

你過去的所有意義添上了色彩


I'm on my way to better days

我在邁向更好的日子

You'll find my faith, you'll fall away

你會找到你的信念,沿路而下

You're on your way to better days

你在邁向更好的日子

You'll find your faith

你會找到信念的


(bridge)


We're on our way to better days

我們在邁向更好的日子

We'll find our faith, we'll find a way

我們會找到信念,我們會找到路


We're on our way to better days

我們在邁向更好的日子

We'll find our faith, we'll fall away

我們會找到信念,沿路而下

We're on our way to better days

我們在邁向更好的日子

We'll find our faith

我們會找到信念的

I'm on my way

我正在邁向

I'm on my way to better days

我正在邁向更好的日子

I'll find my way

我會找到我的路

We'll find our faith

我們會找到信念的

find our faith...

找到信念...



Our way

Find our way

找到我們的路

 

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/