尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2016年11月20日 星期日

Breaking Benjamin 瘋狂班哲明 - Phase[中文歌詞]

第三十七次中文翻譯
Phase by Breaking Benjamin
Album: Saturate (2002)






lyrics:


#drums intro#
#intro#

The light is dead in your eye
你閃亮的眼神已死
So I'll keep living my life
所以我繼續過我的生活
I only wanted to try
現在我唯一想做的
to find my way back inside
是找回過去的自己
My imitation of life
對於我人生的模仿
My litigation of life
對於我人生的議訟
It's something easy to find
可以輕易察覺出某些事情
inside the shade of your eye
藏在你眼中的陰暗角落

Out of the ground I rise to grace
從幽深地面我站起寬恕
Nobody knows it's just a phase
沒人會懂這只是一個階段
Help me I'm out of breath again
解救我,我再度無法呼吸
Nobody knows somewhere to make it go away
沒有人知道是否有個令它遠去的地方

Phase
Phase
Phase
Phase
這只是暫時的階段

I find it hard to decide
我發現這很難決定
The way to make up your mind
一個讓你下定決心的方法
Your lips are better than mine
你的嘴唇比我來得嫵媚
So you can kiss this goodbye
所以你可以輕易地說吻別就吻別
My imitation of life
對於我人生的模仿
My litigation of life
對於我人生的議訟
It's something easy to find
可以輕易察覺出某些事情
inside the shade of your eye
藏在你眼中的陰暗角落

Out of the ground I rise to grace
從幽深地面我站起寬恕
Nobody knows it's just a phase
沒人會懂這只是一個階段
Help me I'm out of breath again
解救我,我再度無法呼吸
Nobody knows somewhere to make it go away
沒有人知道有個令它遠去的地方

-
It's just a phase
這只是一個階段
-
And I can't wait
而我無法再等待
Phase
一個階段
Phase
一個階段
Phase
一個階段
Phase
一個階段
I know
我知道
I know
我知道
I know
我知道
It's just a fucking phase
這只是他媽的一個階段
-
I'm drained!!!
我已不堪負荷
time to fake  and delay
猥自枉屈 拖垮自己的生活
Watch the penny drop
看著硬幣不斷掉落
Let it go up and in
讓它朝夕反覆
drop, Then watch it roll
掉落,注視它滾動
Let's all mourn till
讓我們全部哀悼祈禱
I survive inside you!! 
直到我自你的內心獲救






無論多麼令人心痛,
這只是人生的一個階段。
尬叉 2016.11


沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/