尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2018年3月8日 星期四

Falling In Reverse - I'm Not A Vampire [中文歌詞]

第五十六次中文翻譯
"I'm Not A Vampire" by Falling In Reverse
Album : The Drug In Me Is You (2009)
BANG!

北藍又好笑的Ronnie又來啦
今天一樣回顧之前的FIR,第一張專輯的I'm not a vampire
是說前奏很像台語歌會用的keyboard就是了



lyrics:


Well I'm not a vampire but I feel like one
我不是吸血鬼啦 只是我像得很
Sometimes I sleep all day because I hate the sunlight
有時候我睡過整個白晝,只因我痛恨陽光
My hands are always shaking, body's always aching
手永遠都在抖,身體永遠都在痛
And the dark is when I feed
黑暗是我進補的時刻
Well I can lure any woman that I want to in my bed... with me
我可以擄獲各種我要的女人......跟我上床
And whiskey seems to be my holy water
威士忌就像是我的聖水
Mothers better lock your doors and hide your daughters
地方的媽媽們最好鎖好你的門,以免我找上妳女兒

I'm insane
我很瘋癲
Well, I can feel it in my bones
從骨子裡就能感覺
Coursing through my veins,
在我血管中奔騰
when did I become so cold?
不知何時卻變得寒冷
For goodness sake,
為了老天
where is my self control
該自我控制點了
If home is where my heart is,
如果說家就是我的心所在,
then my heart has lost all hope
那我的心早就失去所有

Well I'm not a zombie but I feel like one   today
我不是殭屍啦 只是我像得很   今天
Self-induced, comatose, chemical daze
自我引發的昏迷跟藥物恍惚
My head is always spinning from the dizzy blurry vision
頭永遠都在模糊眩暈的視線中打轉
and my stomach has had enough
而我的胃也受夠了
I feel like a lady that is pregnant with a baby
我就像是一個懷胎已久的孕婦
'Cause I'm always throwing up (blew~)
因為我整天都在吐 (噁)

Hi my name is Ronnie I'm an addict
嗨我叫做Ronnie我是條小毒蟲
(Hi Ronnie)
Daddy should've never raised me on Black Sabbath!
爸爸不該用黑色安息日把我養大

I'm insane
我很瘋癲
Well, I can feel it in my bones
從骨子裡就能感覺
Coursing through my veins,
在我血管中奔騰
when did I become so cold?
不知何時卻變得寒冷
For goodness sake,
為了老天
where is my self control
該自我控制點了
If home is where my heart is,
如果說家就是我的心所在,
then my heart has lost all hope
那我的心早就失去所有

God bless all of you now
現在願上帝眷顧你們
'Cause I'm going straight to hell
因為我要直直衝往地獄
And I'm taking you down with me
而我打算把你們一併帶下去
'Cause you know damn well
因為你們知道的太多了

I'm insane
我很瘋癲
Well, I can feel it in my bones
從骨子裡就能感覺
Coursing through my veins,
在我血管中奔騰
when did I become so cold?
不知何時卻變得寒冷?

I'm insane
我很瘋癲
Well, I can feel it in my bones
從骨子裡就能感覺
Coursing through my veins,
在我血管中奔騰
when did I become so cold?
不知何時卻變得寒冷
For goodness sake,
為了老天
where is my self control
該自我控制點了
If home is where my heart is,
如果說家就是我的心所在,
then my heart has lost all hope
那我的心早就失去所有
All hope
失去希望
All hope
失去希望

--


4 則留言:

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/