尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2018年3月9日 星期五

Falling In Reverse - Chemical Prisoner [中文歌詞]

第五十七次中文翻譯
"Chemical Prisoner" by Falling In Reverse
Album: Just Like You (2015)

"It's so hard to be together, so I must try forever"
Ronnie難得認真的寫歌詞 就像整天開黃腔的同學突然語重心長地跟你說
「欸,不覺得我們能當朋友是一種緣分嗎?」一樣,那份情感格外深刻


lyrics:



I walk a fine line between coping and insanity
我遊走在成功應對與失去理智截然不同的界線上
The white pills right now would be the wrong time

白色的藥丸在此刻 恐怕是錯誤的
I have a hard time between flying and sobriety

在成癮興奮與清醒嚴肅中我曾掙扎不已
The wrong thrill, strong will to keep myself alive

不對勁的驚恐感,使我有強烈的求生意志
Watch this rip apart my family

曾看著相同悲劇撕裂我的家庭
Fuck that, I'd rather die with honor
所以去它的,我寧願光榮地死去

But when the tide is running through me, I can feel no pain
但當巨浪襲擊我時我感覺不到疼痛
It's not worth the price I pay

這不符合我付出的代價

It's so hard to be together
相聚是多麼難的一件事
And I try, and I try

我不斷試著,不斷試著
But it won't get better

但情況不會再好轉了
Forever

再也不會
Days go, days go by

日子一天天往復
I won't die, I won't die 'cause

我不輕言放棄,因為
I must, I must try

我必須嘗試,必須嘗試
Forever

不斷試下去

I missed a phone call from a friend I knew the other day
有天我不小心漏接了一通朋友的來電
It was strange, it changed my life forever
這件事很奇怪,改變我的一生
A couple days go by, I found out he passed away
直到幾天後,我發現他已經離世
The right drug, wrong time, he'll be remembered
正像錯誤的時候服用的良藥,他會被記得的
There's two wolves that battle in us all right now
現在你我的內心彷彿有兩隻野狼纏鬥
One's good, the other one is evil
一隻代表善良,而另一隻代表邪惡
If you're wondering which wolf inside will succeed
如果你好奇哪隻狼會勝出
Simple, it's the one that you feed
答案很簡單,你所豢養的那隻

It's so hard to be together
相聚是多麼難的一件事
And I try, and I try

我不斷試著,不斷試著
But it won't get better

但情況不會再好轉了
Forever

再也不會
Days go, days go by

日子一天天往復
I won't die, I won't die 'cause

我不輕言放棄,因為
I must, I must try

我必須嘗試,必須嘗試
Forever

不斷試下去

It's so hard to be together
相聚是多麼難的一件事
And I try, and I try

我不斷試著,不斷試著
But it won't get better

但情況不會再好轉了
Forever

再也不會

It's so hard to be together
相聚是多麼難的一件事
And I try, and I try

我不斷試著,不斷試著
But it won't get better

但情況不會再好轉了
Forever

再也不會
Days go, days go by

日子一天天往復
I won't die, I won't die 'cause

我不輕言放棄,因為
I must, I must try

我必須嘗試,必須嘗試
Forever

不斷試下去

so hard to be together
聚在一起是多麼珍貴
Forever
永遠永遠
so hard to be together
聚在一起是多麼珍貴
Forever
永遠永遠
Forever
永遠永遠
Forever.
永遠永遠。


4 則留言:

  1. 回覆
    1. 感謝回覆~ 你會常聽Falling in Reverse嗎? 我以後也會繼續翻

      刪除
  2. 感謝大大翻譯這首歌~最近才開始聽他們的歌曲覺得好聽

    回覆刪除
    回覆
    1. 不客氣~~我翻譯都是為了交流
      歡迎按讚我的粉專 https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw

      刪除

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/