尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年5月11日 星期六

Breaking Benjamin - Breakdown [中文歌詞]

第九十二次中文翻譯
"Breakdown" by Breaking Benjamin
Album: We Are Not Alone (2004)

(超猛光頭老又是你)




原本想翻ADTR的Downfall of us all
但看到後硬核/金屬核集散地的Max大大已經翻了,就算了XD


100部翻譯的倒數第八篇了,好緊張好期待啊





lyrics:

...
BREAKDOWN!!
崩解!!

Let the fun and games begin
讓這場遊戲開始吧
She is prayed and broken in
她被祝福並闖入這場遊戲
Skin is cold and white
全身冰冷又蒼白
Such a lovely lonely night
度過可愛又孤獨的夜晚

Heaven is on the way
天國就快降臨
You could feel the hate
你能藉此感受到悔恨
But I guess you never will
但我猜你不想
I'm on a roll again
我正節節勝利
And I want an end
不過我想喊停
'Cause I feel you creeping in
因為感覺你的苦苦哀求

Well I've found in this town
在這座小鎮 我終於了解
I'm headed for a breakdown
迎面而來的是一場崩解
What's that sound, it's so loud
從何而來的聲音多麼響亮 
I'm headed for a breakdown,   NO!
到頭來迎接我的是一場崩裂

Drank up all my alcohol
把身邊的酒精一飲而盡
This is not a free for all
這可不是一場大亂鬥
I'll be there for you
我會待在你的身旁
'till my heart is black and blue
直到你傷透我的心腸

Heaven is on the way
天國就快降臨
You could feel the hate
你能藉此感受到悔恨
But I guess you never will
但我猜你不想
I'm on a roll again
我正勢如破竹
And I want an end
但我想喊停了
'Cause I feel you creeping in
只因感受到你的苦苦哀求

Well I've found in this town
在這座小鎮 我終於了解
I'm headed for a breakdown
迎面而來的是一場崩解
What's that sound, it's so loud
從何而來的聲音多麼響亮
I'm headed for a breakdown
到頭來迎接我的是一場崩裂

---

Well I've found in this town
在這座小鎮 我終於了解
I'm headed for a breakdown
迎面而來的是一場崩解
What's that sound, it's so loud
從何而來的聲音多麼響亮 
I'm headed for a breakdown
到頭來迎接我的是一場崩裂

You blacked out, you're so proud
你被擊潰昏倒,還掛著驕傲微笑
I'm headed for a breakdown
迎面而來的是一場崩解
What's that sound, it's so loud
哪裡來的聲音,那麼響亮
I'm headed for a breakdown
到頭來迎接我的是一場崩裂
NO!!
不!!

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/