尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年5月5日 星期日

Breaking Benjamin - Simple Design [中文歌詞]

第九十次中文翻譯
"Simple Design" by Breaking Benjamin
Album: We Are Not Alone (2004)



Simple Design來自光頭佬專輯We Are Not Alone
前奏連換好幾個和弦的Riff,聽起來通體舒暢!!

lyrics:


I live a chemical life
我過得像被藥物控制
I'm on a mission to try
我試著執行任務
You went insane for a day
你有天突然變得瘋狂
I'll have to shove it away
我只好把你推得遠遠的
My only option is gone
我能做的選擇也沒了
Smile as they break and they fall
只能在他們悽慘的時候微笑
You want a simpler life
你想過得更簡單點
You can't erase what was mine
但我的記憶你無法改變

You must be out of your mind
你肯定是瘋了
This was a simple design
一切原本都很簡單
You fuck it up every time
但你每次都他媽搞砸
How could you leave me behind
你怎麼能什麼都不管

It's alright, it's alright
沒關係,沒關係
Because I know what you want
因為我知道你要什麼
But you'll just have to wait
但你只能等我給你
If I had it to give
如果要我給予什麼
I would give it away
我可能只會予以棄權
I'm living it up
當失去你的關愛
While I'm falling from grace
我正忙著享受人生
There's no way, there's no way
別找麻煩,別找麻煩
that I'm running away
我已經離你遠去

I'm used to making it worse
我習慣把事情弄得更糟
Made up of four letter words
一切搞得像坨XX
You want to know what it was
你想知道有多糟糕
Now isolated and gone
現在它既孤獨又遙遠
You fall apart at the seams
你說現在狀況糟透了
I'll never know what it means
我從不了解你想說什麼
Try not to pull it apart
不想直接毀了關係
You're aiming straight for the heart
你直接攻破我的心防

You must be out of your mind
你肯定是瘋了
This was a simple design
一切原本都很簡單
You fuck it up every time
但你每次都他媽搞砸
How could you leave me behind
你怎麼能什麼都不管

It's alright, it's alright
沒關係,沒關係
Because I know what you want
因為我知道你要什麼
But you'll just have to wait
但你只能等我給你
If I had it to give
如果要我給予什麼
I would give it away
我可能只會予以棄權
I'm living it up
當失去你的關愛
While I'm falling from grace
我正忙著享受人生
There's no way, there's no way
別找麻煩,別找麻煩
that I'm running away
我已經離你遠去

You had to be the worst for me
你肯定是我遇過最糟的人
I don't know what to say so let me be
我不知道該說什麼,就讓我靜一靜
And now I find you've left me behind
我現在知道你已離我遠去
I don't know what to say so never mind
我不知道該說什麼,那就別介意吧
You're mine
記得你是我的

It's alright, it's alright
沒關係,沒關係
Because I know what you want
因為我知道你要什麼
But you'll just have to wait
但你只能等我給你
If I had it to give
如果要我給予什麼
I would give it away
我可能只會予以棄權
I'm living it up
當失去你的關愛
While I'm falling from grace
我正忙著享受人生
There's no way, there's no way
別找麻煩,別找麻煩
that I'm running away
我已經離你遠去

3 則留言:

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/