尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年12月11日 星期五

Our Lady Peace - One Man Army [中文歌詞]

 第二百零四次中文翻譯

"One Man Army" by Our Lady Peace

album: Happiness... Is Not a Fish That You Can Catch (1999)




"One Man Army"是OLP很熱門的一首單曲,也是這張專輯的第一首歌

歌詞感覺跟快樂的山大王一樣,主角在失敗後被提醒要昂首闊步的再次登台,要像個一人軍隊一樣表現得像個贏家,於是主角就重振旗鼓再來一次,然後又失敗、又被嘲弄......


接下來應該是翻"Is Anybody Home?"







Take these plastic people

挑出那些虛假的人們

Read their lips, now let it linger

閱讀他們的唇間,在你腦海迴盪

Is there anything that makes them sound sincere?

那些隻字片語有無誠摯可言?

Come on, tightly hold your hand

來吧,把雙手握牢

Take a deep breath

大口深呼吸

Give them the finger

比出那隻手指

Are you worried that your thoughts are not quite clear?

你還擔心你的想法不夠清楚嗎?

Twitch

打開開關!


Overlooked, unfit appearance

扭轉被輕視、格格不入的外在


I remember falling

我記得跌了一跤

I remember marching

我記得踏著正步

Like a one man army

就像一支單人軍隊

through the blaze

穿越熊熊火焰

I  know I'm coughing

我知道我被嗆得咳嗽

I believe in something

我相信某些事情

I don't want to remember falling

我不想記得自己曾跌入

for your lies

你的謊言裡


Unbutton your clothes

解開你的衣服

Undress your soul

解開你的靈魂

Show them your vigor

證明你的強健

Are those inhibitions easiest to fear?

那些禁忌是他們最容易畏懼的嗎

Come on. take this gasoline tin

來吧。提著這罐汽油

Head up high, walk like a winner

抬頭挺胸,像個贏家昂首闊步

Let the bare feet be the last sounds that they hear 

你的赤腳踏地是他們最後聽到的聲響

Twitch

轉變吧

Overlooked, unfit appearance

那些被忽視、格格不入的外在


I remember falling

我記得跌了一跤

I remember marching

我記得踏著正步

Like a one man army

就像一支單人軍隊

through the blaze

穿越熊熊火焰

I  know I'm coughing

我知道我被嗆得咳嗽

I believe in something

我相信某些事情

I don't want to remember falling

我不想記得自己曾跌入

for your lies

你的謊言裡

Falling,

墜落

I remember falling

我記得我墜落過

I remember marching

我也記得踏步前進

Like a one man army

就像隻單人軍隊

through the blaze

穿越重重火焰

I know I'm coughing

我知道我被嗆得咳嗽

I believe in something

但我始終相信

I don't wanna remember falling

我不想記得跌跤

I remember crawling

我還記得羞辱地爬行

by the way I know I'm falling

順帶一提我知道我正在跌落

I remember marching

我記得踏步前進

I don't wanna remember falling

我不想記得自己曾跌入

I don't wanna remember falling for your lies

我不想記得自己曾跌入你的謊言裡


沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/