尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年12月20日 星期日

Our Lady Peace - Made of Steel [中文歌詞]

 第二百零六次中文翻譯

"Made of Steel" by Our Lady Peace

Album: Gravity (2002)



最近買了這張實體專輯來聽! (二手) 而且還買到台壓版的2CD

有空來做詳細的開箱+介紹吧



這首歌是給默默守護朋友的人,當他們的垃圾車,當他們的避風港

雖然自己不是鐵打的,但至少足以保護她/他的秘密





lyrics:

I can be anything

我可以是

that you want me to be

你要求的任何東西

A punching bag, a piece of string, oh

把我當沙包,當一條繩子

That reminds you not to think

告訴你別再多想


They found the note down in your car

他們發現你車底的紙條

And it's not your fault it gets this hard

而人生這麼困難並不是你的錯

gets this hard

這麼困難


Hold your head high

昂首闊步吧

Don't look down

別垂頭喪氣

I'm by your side

我在你的身邊

won't back down

不會退縮

You wanted a hero tonight

今晚你想要有位英雄

Well I'm not made of steel

可我不是銅牆鐵壁

I'm not made of steel

我並非堅不可摧

But your secret's safe with me

但至少能守護你的秘密


I can be anything

我可以做

that you want me to be

你要求的任何事情

A holy cross, some sympathy

一個十字,一些同情

That reminds you how to bleed

提醒你如何流血


They found the note down in your car

他們發現你車底的字條

You climbed up here to fall apart, fall apart

你把一切做到極致只為了摧毀它,功虧一簣


Hold your head high

昂首闊步吧

Don't look down

別垂頭喪氣

I'm by your side

我在你的身邊

won't back down

不會退縮

You wanted a hero tonight

今晚你想要有位英雄

Well I'm not made of steel

可我不是銅牆鐵壁

I'm not made of steel

我並非堅不可摧

But your secret's safe with me

但至少能守護你的秘密

Oh, your secret's safe with me

噢,我能守護你的秘密


They knock you down

他們把你擊倒

I'll pick you up

我會拉你起來

They laugh at you

他們取笑你

I'll shut them up

我就叫他們閉嘴


But I'm not made of steel

但我不是銅牆鐵壁

But I'm not made of steel

但我不是堅不可摧

But I'm not made of steel

但我也有柔軟和脆弱

But your secret's safe with me

不過我會守護好你的秘密

Yeah, your secret's safe with me

我會守護好你的秘密

Yeah


Hold your head high

昂首闊步吧

Don't look down

別垂頭喪氣

I'm by your side

我在你的身邊

won't back down

不會退縮

You wanted a hero tonight

今晚你期盼英雄出現......


2 則留言:

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/