尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2021年1月3日 星期日

Our Lady Peace - All For You [中文歌詞]

尬叉里程碑-突破八萬人!




尬叉在2015年1月1號開站,到截圖日期2021年1月1日,
正好滿六周年的時候突破了八萬次瀏覽!!!

謝謝大家多年來的支持!!!

這首歌  都獻給你們啦!

-------------------分隔線--------------------


 第二百零七次中文翻譯

"All For You" by Our Lady Peace

Album: Gravity(2002)






A suburban man at my door

一個郊區的男人在敲門

But I don't think I'll let him in

我不想讓他進來

He wants discipline

他想要規訓

Discipline, control over the way I live

規訓,把我的生活完全控制

He wants the best for me

他想拿走我最棒的一面

An old-school philosophy

經典的哲學告訴我

So I can't turn my back on him

我不能拒絕他

He'd buy me anything

他誇下海口承諾

But I just need a friend

但我只想要個朋友


It's all for you

這些都獻給你

You've got me where you want

你已經抓住我的把柄

It's all for you

全都奉獻給你

Just stop breaking my heart

只求你別再傷害我的心


You're the blood I'm the seed

你是熱血,我是種子

You're all that I need

我除了你別無所求

You've got me where you want

你抓住我的把柄

It's all for you

全都奉獻給你

You got me oh, you got me

你得到了、得到了...


Jack Kerouac, K-K-K-Kerouac

Jack Kerouac

On the road and in my head

他的《在路上》在我腦海浮現

I need relevance, intelligence

我需要箴言,更多智慧

A new tattoo, a lot more sex

需要新的刺青,更多的性生活

Broken families, are the new enemies

破碎的家庭,是我的新宿敵

And you will not make up for this

而你無法補償

The suburban man, he wants discipline

那位郊區的男人,他想要給予規訓

But I just need a friend

但我只需要一位朋友


It's all for you

這些都獻給你

You've got me where you want

你已經抓住我的把柄

It's all for you

全都奉獻給你

Just stop breaking my heart

只求你別再傷害我的心


You're the blood I'm the seed

你是熱血,我是種子

You're all that I need

我除了你別無所求

You've got me where you want

你抓住我的把柄

It's all for you

全都奉獻給你

You got me oh, you got me where you want

你逮到我的把柄,予取予求


Leave me alone

讓我靜一靜

But leave me alone

讓我靜一靜


You

You've got me where you want

讓你得逞,予取予求

All for you

全都給你

Stop breaking my heart

別再傷害我


You

You've got me where you want

讓你得逞,予取予求

It's all for you

全都奉獻給你

Just stop breaking my, stop breaking my heart

只求你別再,別再傷害我

You're the blood I'm the seed

你是熱血,我是種子

You're all that I need

我除了你別無所求

Got me where you want

讓你逮到把柄

It's all for you

全都奉獻給你

Cause you got me oh, you got me where you want

只因你抓住我的把柄,予取予求

It's all for you

全都奉獻給你

Just stop breaking my, stop breaking my heart

只求你別再,別再傷害我

It's all for you

全都奉獻給你

Got me, got me where you want

讓你逮到把柄

It's all for you

全都奉獻給你

my heart

......我的心

It's all for you

全都奉獻給你

You got me, got me where you want

你抓住我的把柄,予取予求

Leave me alone

就讓我一個人吧

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/