尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2021年9月7日 星期二

Shinedown - Fly From the Inside [中文歌詞]

 第二百四十九次中文翻譯

"Fly From the Inside" by Shinedown 

Album: Leave a Whisper (2003)


準備迎接250篇!! 下篇會有一個過去幾年尬叉一直很想做的系列,敬請期待






這是尬叉第一次翻譯Shinedown!  Shinedown是一個來自美國Jacksonville(Fred Dust同鄉)的搖滾/金屬樂團,我個人認為是hardcore/ post-hardcore

他們有狂放不羈的唱腔,音域也滿寬的

這首則是他們第一張專輯第一首歌,頗有昭告天下大團誕生之姿

知名的〈45〉也是在這張專輯







lyrics:

Here's the weight of the world on my shoulders

整個世界的壓力都在我的肩膀上

Here's the weight of the world on my shoulders

整個世界的壓力都在我的肩膀上

On my shoulders

壓在我肩膀!!


(chained... chained...)

(被綑綁著......)

All alone I pierce the chain

我獨自一人擊破鎖鏈

And on and on the sting remains

尖刺還停留在身上

And dying eyes consume me now

帶來死亡的眼神正吞噬我

The voice inside, screams out loud

內心的聲音要爆發出來


I am focused on what I am after

我專注於重生的自我

The key to the next open chapter

開啟新的篇章


'Cause I found a way

因為我找到了

To steal the sun from the sky

偷走太陽的方法

Long live that day

萬分慶幸那一刻

That I decided to fly from the inside

那是我決定讓內心飛翔的日子


(chained...)

(被綑綁著......)

Every day a new deception

每天都要注意新的騙局

Pick your scene and take direction

挑選場景然後指引方向

And on and on I search to connect

日復一日我尋找著連結

But I don't wear a mask and I have no regrets

但我從不帶著面具,我也不曾後悔


I am focused on what I am after

我專注於重生的自我

The key to the next open chapter

開啟新的篇章


'Cause I found a way

因為我找到了

To steal the sun from the sky

偷走太陽的方法

Long live that day

萬分慶幸那一刻

That I decided to fly from the inside

那是我決定讓內心飛翔的日子


I can't escape the pain, I can't control the rage

我無法躲避疼痛,無法控制憤怒

Sometimes I think that I'm gonna go insane

有些時刻我就要走火入魔

I'm not against what's right, I'm not for what's wrong

我不對抗真理,我不趨向歧途

I'm just making my way and I'm gone

我只是開創自己的道路,我終於離開

 

...Here's the weight of the world on my 

Shoulders!

整個世界的壓力都在我的肩膀上!

'Cause I found a way

因為我找到了

To steal the sun from the sky

偷走太陽的方法

Long live that day

萬分慶幸那一刻

That I decided to fly from the inside

那是我決定讓內心飛翔的日子

That I decided to fly from the inside

那是我決定讓內心飛翔的日子

That I decided to fly from the inside

那是我決定讓內心飛翔的日子

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/