尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2022年10月10日 星期一

Starset ft. Breaking Benjamin - Waiting On The Sky To Change [中文歌詞]

 第二百七十七次中文翻譯

"Waiting On The Sky To Change" by Starset (feat. Breaking Benjamin, Judge&Jury)

Album: Single




今天放假正好可以來翻這首!!

這首"Waiting on the Sky to Change"是今年8月19日釋出的新歌,跟Breaking Benjamin還有Judge&Jury合作,Starset和Brreaking Benjamin是老友了,後者常常一起帶前者去巡迴,Starset雖然比較年輕但也獲得越來越多樂迷。

其實這首是重製板,Downplay,也就是大多數Starset團員的原樂團,已經出過這一首歌了,我們現在就來聽聽"原版":




這是2022年的重製版ft. Breaking Benjamin




lyrics:

There's something in the air

空氣中有物體

Burning ions in the oxygen are all aglow

離子正在氧氣中燃燒,閃閃發光

A feeling everywhere

一個漫佈四周的想法

Premonitions of the storm that comes, but I won't go

我有預感風暴即將來臨,但我不會離開


I'm done running towards the eyes of tornados

我一意奔向龍捲風的中心

Pretending this is home

假裝這是我的家


I breathe in the atmosphere

我吸著大氣層的空氣

Let it wash over my fear

讓它洗淨我的恐懼

Of these heights as I transcend

我超越了這些高度

And become whole again

成為完整一體

I breathe in the atmosphere

我吸著大氣層的空氣

Let it take me out of here

讓它帶我走出去

I won't live life in the rain

我不會活在陰雨裡

Waiting on the sky to change

我會等待變天的時刻


(Waiting on the sky to change)

等待變天的時刻


I've been frozen since that day

自從那天,我被冰封住

I saw my clear blue skies

我看著清澈透明的藍天

As they turned to gray in front of me

在我眼前轉為灰暗

It's hard to find my way

找到自己的路總是困難

Can I rise above when giving up is all I know?

當我只知道放棄時,我能超越自我嗎?


I'm done running towards the eyes of tornados

我一意奔向龍捲風的中心

Pretending this is hope

假裝這是唯一希望


I breathe in the atmosphere

我吸著大氣層的空氣

Let it wash over my fear

讓它洗淨我的恐懼

Of these heights as I transcend

我超越了這些高度

And become whole again

成為完整一體

I breathe in the atmosphere

我吸著大氣層的空氣

Let it take me out of here

讓它帶我走出去

I won't live life in the rain

我不會活在陰雨裡

Waiting on the sky to change

我會等待變天的時刻


(And the water's rising)

(And the water's rising)

And the water's rising

水面正在暴漲

Going deaf from the sound of rain

雨聲震耳欲聾

And the water's rising

水面正在暴漲

I won't drown in the flood you made

我不會溺於你的洪水

And the water's rising

水面正在暴漲

Going deaf from the sound of rain

雨聲震耳欲聾

And the water's rising

水面正在暴漲

I won't drown in the flood you made

我不會溺於你的洪水


I breathe in the atmosphere

我吸著大氣層的空氣

Let it wash over my fear

讓它洗淨我的恐懼

Of these heights as I transcend

我超越了這些高度

And become whole again

成為完整一體

I breathe in the atmosphere

我吸著大氣層的空氣

Let it take me out of here

讓它帶我走出去

I won't live life in the rain

我不會活在陰雨裡

Waiting on the sky to change

我會等待變天的時刻


Waiting on the sky to change

等待變天的時刻

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/