尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2015年10月31日 星期六

[中文歌詞]Breaking Benjamin 瘋狂班哲明- Breaking the silence 打破沉默!

第九次中文翻譯
Breaking the silence by Breaking Benjamin
Album:Dark before dawn(2015)

距離上次專輯Dear Agony已經是六年前
沉寂了太久
今年BB即將打破沉默!!
2015最新大碟Dark before dawn黎明前的黑暗
先送上這首Breaking the silence
將大家帶回13年前首發專輯另類搖滾的震撼!

video(不能看要告訴我阿)


歌詞:

I'll keep my sights on awaking dream
我會牢牢盯著這清醒的夢
I gave my life to the vile beneath
我曾將我的生命獻給邪惡
I am but one of a dying breed
我就是少數中的那一個
Hate kill the world , but it won't kill me
憎恨殺死這個世界 但殺不了我
*scream*
(Wake up the victim of violence
shut the breath of the lifeless)
(暴力的受害者甦醒吧
了結死氣沉沉的氣息吧)
---
(chorus)
I'm breaking the silence
我打破了沉默
I'm falling apart for you
我為你陷入瘋狂
(Wake up the victim of violence
shut the breath of the lifeless)
(暴力的受害者甦醒 了結死氣沉沉的氣息)
I'm chasing the righteous
我在追逐正義
becoming a part of you
成為你的一部份 
---
Fake plastic life , full of  wasted years
塑膠殼般的虛假生活 無謂虛度的時光
Love lost inside , diabolic fear
愛已失去 徒留差勁的恐懼
I feel no fault for the fault I feel
在我的過錯中我找不到錯(繞口令?)
Hope drains this world , but it won't drain me
希望榨取這個世界  但它影響不了我
*scream*
(Wake up the victim of violence
shut the breath of the lifeless)
(暴力的受害者甦醒吧
了結死氣沉沉的氣息吧)
---
(chorus)
I'm breaking the silence
我打破了沉默
I'm falling apart for you
我為你陷入瘋狂
(Wake up the victim of violence
shut the breath of the lifeless)
(暴力的受害者甦醒 了結死氣沉沉的氣息)
I'm chasing the righteous
我在追逐正義
becoming a part of you
成為你的一部份 
---
(bridge)
(Wake up the victim of violence
shut the breath of the lifeless)
(暴力的受害者甦醒吧
了結死氣沉沉的氣息吧)
---
(chorus)
I'm breaking the silence
我打破了沉默
I'm falling apart for you
我為你陷入瘋狂
(Wake up the victim of violence
shut the breath of the lifeless)
(暴力的受害者甦醒 了結死氣沉沉的氣息)
I'm chasing the righteous
我在追逐正義
becoming a part of you
成為你的一部份 
I'm breaking the silence
我打破了沉默
I'm falling down with you
我與你一同墜落

---end---

2015/12/7第一次歌詞微調

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/