尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2017年2月25日 星期六

Breaking Benjamin瘋狂班哲明 - Away [中文歌詞]

第四十三次中文翻譯
"Away" by Breaking Benjamin
Album : We are not alone (2004)

這是BB第二張專輯We are not alone裡的好歌
與這張專輯的follow , break my fall一樣
是以簡單的頓點和旋律,使人很快地進入歌詞的旋律和情緒


MV



lyrics:
Cold am I
冰冷如我
I'm beside myself because there's no one else
我獨自待著,因為沒人在我身邊
Have I grown
我為何變得
so blind
如此盲目
Only god could save you
只剩上帝才能拯救你
if you knew your way to the light
如果你通曉前往光明的道路
So fly away
所以能走就走
and leave it behind
不要再回頭
Just stay awake
只需保持清醒
There's nowhere to hide
因為這裡無處可藏

I see you
我看見你
'cause you won't get out of my way
是因為你不肯消失在我眼前
I hear you
我聽到你
'cause you won't quit screaming my name
是因為你不斷叫喚我的名字
I feel you
我觸碰你
'cause you won't stop touching my skin
是因為你不停觸摸我的肌膚
I need you
我需要你
They're coming to take you away
他們即將帶你遠離

Frail and dry
脆弱又乾癟
I could lose it all but I cannot recall
我將失去所有但我無力挽回
It's all wrong
一切都不對勁
Don't cry
別哭泣
Clear away this hate
將仇恨清理乾淨
and we can start to make it right
然後我們開始釐清這段關係
So fly away
所以能走就走吧
and leave it behind
不要再回頭
Return someday
或在某天
With red in your eyes
帶著憤怒的眼神回來

I see you
我看見你
'cause you won't get out of my way
是因為你不肯消失在我眼前
I hear you
我聽到你
'cause you won't quit screaming my name
是因為你不斷叫喚我的名字
I feel you
我觸碰你
'cause you won't stop touching my skin
是因為你不停觸摸我的肌膚
I need you
我需要你
They're coming to take you away
他們即將帶你遠離

I see you
我看見你
'cause you won't get out of my way
是因為你不肯消失在我眼前
I hear you
我聽到你
'cause you won't quit screaming my name
是因為你不斷叫喚我的名字
I feel you
我觸碰你
'cause you won't stop touching my skin
是因為你不停觸摸我的肌膚
I need you
我需要你
They're coming to take you away
他們即將帶你遠離
Away!
遠離!

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/