尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2018年8月6日 星期一

Linkin Park - Runaway [中文歌詞]

第六十七次中文翻譯
"Runaway" by Linkin Park
Album: Hybrid Theory (2000)




*2019.1.12更新: 萬能的奇摩知識+中也有這首歌的翻譯唷,大家可以都看看~

lyrics:

black: Chester / blue: Mike



Graffiti decorations
街道上的塗鴉裝飾
Under a sky of dust
在灰濛濛的天空下
A constant wave of tension
一股壓力的浮動
on top of broken trust
建立在破碎信任上
The lessons that you taught me
你教會我的那些
I learn were never true
說我懂了都是假的
Now I find myself in question
現在我開始懷疑自己
(They point the finger at me again)
(他們一個個都指著我)
Guilty by association
眾口鑠金地被定罪
(You point the finger at me again)
(連你也指著我)

I wanna run away
我想要遠走高飛
Never say goodbye
不說再見就離開
I wanna know the truth
我想要知道真相
Instead of wondering why
而不是隨便臆測
I want to know the answers
我想要知道解答
no more lies
別再聽謊話
I wanna shut the door
我要把門甩上
and open up my mind
打開我的心窗

Paper bags and angry voices
紙袋夾雜憤怒聲音
Under a sky of dust
在灰濛濛的天空下
Another wave of tension
又一股壓力的浪潮
has more than filled me up
簡直把我腦袋塞爆
All my talk of taking action
我說要報復的那些
These words were never true
其實說了也是假的
Now I find myself in question
現在我開始懷疑自己
(They point the finger at me again)
(他們一個個都指著我)
Guilty by association
眾口鑠金地被定罪
(You point the finger at me again)
(連你也指著我)

I wanna run away
我想要遠走高飛
Never say goodbye
不說再見就離開
I wanna know the truth
我想要知道真相
Instead of wondering why
而不是隨便臆測
I want to know the answers
我想要知道解答
no more lies
別再聽謊話
I wanna shut the door
我要把門甩上
and open up my mind
打開我的心窗

I'm gonna run away, and never say goodbye
我想要遠走高飛,不說再見就離開
(gonna run away gonna away, gonna run away gonna run away)
(遠走高飛,遠走高飛)
 I'm gonna run away and never wonder why
我想要遠走高飛,不想再隨便猜疑
(gonna run away gonna away, gonna run away gonna run away)
(遠走高飛,遠走高飛)
 I'm gonna run away and open up my mind
我想要遠走高飛,敞開我的心防
(gonna run away, gonna run away)
Mind!
(gonna run away, gonna run away)
Mind!
(gonna run away, gonna run away)
Mind!
(gonna run away, gonna run away)

I wanna run away
我想要遠走高飛
Never say goodbye
不說再見就離開
I wanna know the truth
我想要知道真相
Instead of wondering why
而不是隨便臆測
I want to know the answers
我想要知道解答
no more lies
別再聽謊話
I wanna shut the door
我要把門甩上
and open up my mind
打開我的心窗

I wanna run away
我想要遠走高飛
and open up my mind
好敞開我的心房

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/