尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年1月30日 星期三

Hollywood Undead - Day of the Dead [中文歌詞]

第七十七次中文翻譯
"Day of the Dead" by Hollywood Undead
Album: Day of the Dead (2015)

這是不是我第一次翻譯Hollywood Undead這個樂團啊??!!
基本上我把他們想成是饒舌版的slipknot
為什麼呢? 因為人數很多(6個,之前有同時7個)加上成員都戴能代表自己角色的
他們的rap metal/rap rock多走主歌old school饒舌副歌是較高音的clean vocal路線
簡單介紹完畢,來聽歌ㄅ





lyrics:

Hold on, holy ghost
神聖的魂魄請等我
Go on, hold me close
繼續緊緊跟著我
Better run, here we come
你最好跑,我們駕到
It's the day of the dead
大難之日就是今天

We come from a world of oblivion, bad dreams
我們來自被遺忘殘破的夢想世界
I got all I need strapped right to my hamstring
把所有事情綁在腳上在江湖闖蕩
I'm not really bad, I'm just made up of bad things
我不是特別壞,剛好壞東西組成了我
I'm really not a mad man, the voices keep asking
我沒氣急敗壞,煩人的聲音纏著我
Born with a soul that don't wanna be saved
骨子裡的靈魂根本不想被拯救
Every time I look around I see what a fiend made
每次一看就知道朋友的所為所作
Every time I die, I hope they're digging up my grave
每次一死就希望兄弟再將我喚醒
An undead one like the flag that I wave
不死之身我就像我揮舞的旌旗
I'm not afraid to cry from this cocaine sickness
我沒在怕,沒可卡陰也不用哭泣
I'm not afraid to die, let the good book witness
沒在怕死,一條命換得歷史美名
I ask and give none, nope, no forgiveness
我的要求從沒獲得你的原諒
This day of the dead and you're on our hit list
既然如此你就成了攻擊對象
So come all you misfits
社會邊緣人來到刑場
Bitch, you're on our hit list
婊子,你就是攻擊對象

Hold on, holy ghost
神聖的魂魄請等我
Go on, hold me close
繼續緊緊跟著我
Better run, here we come
你最好跑,我們駕到
It's the day of the dead
大難之日就是今天
Hold on, holy ghost
神聖的魂魄請稍候
So long to the ones you know
該再見趕快說一說
Better run, here we come
你最好跑,我們駕到
It's the day of the dead
大難之日就是今天

This is exactly what has to be done, it happened so gradually
這是必須達成的任務,它正一步步進行
It's like I magically happened to be this phantom that candidly
就像我神奇地成為如此坦率的魅影
Let this dagger cut jaggedly while you're gasping so rapidly
當你迅速抓起這把刀就把衣服割個精光
While you gag on this rag, I see you are laughing so happily
當你拿破衣堵住他的爛嘴我見你笑得正爽
It's okay to get startled and be afraid of the dark
看到黑暗會驚慌和害怕很正常
I'll just wait here to swallow your soul and to tear you apart
我就在這裡吞噬你把你靈魂扒光
And I've already started, there ain't no saving your heart
而且我已經開始了你無法再拯救自己
This is the day of the dead, this ain't no day in the park
今天是大難之日才不是到公園玩耍的日子
Here I come, here I come, down your guns and crossbows
我來了,我來了,劍拔弩張最好都給我放下
And run, better run from the skull and crossbones
你快跑,你快跑,逃離人頭和骷髏的墳場
The fun has begun, yeah, it's hard to swallow
你的趣事就要發生的確你可能很難承受
and when I'm done, I ain't done, 'cause it's hell that follows
但當我走了,並不算結束,因為地獄還在後頭
Now get ready for sorrow
你最好準備難受
'Cause it's hell that follows
地獄還在後頭

Hold on, holy ghost
神聖的魂魄請等我
Go on, hold me close
繼續緊緊跟著我
Better run, here we come
你最好跑,我們駕到
It's the day of the dead
大難之日就是今天
Hold on, holy ghost
神聖的魂魄請稍候
So long to the ones you know
該再見趕快說一說
Better run, here we come
你最好跑,我們駕到
It's the day of the dead
大難之日就是今天

When the ashes start to rise
當塵埃準備升起
And the moon falls from the sky
當月球墜到地面上
And a thousand candles burn into the night
宛如千百支蠟燭在夜空燃燒
When the angels softly cry
當天使輕聲哭泣
On the plains below the sky
在夜空下的平原上
Would a thousand souls still pray for you and I
千百個靈魂是否對你我祈禱

Hold on, holy ghost
神聖的魂魄請等我
Go on, hold me close
繼續緊緊跟著我
Better run, here we come
你最好跑,我們駕到
It's the day of the dead
大難之日就是今天

Hold on, holy ghost
神聖的魂魄請等我
Go on, hold me close
繼續緊緊跟著我
Better run, here we come
你最好跑,我們駕到
It's the day of the dead
大難之日就是今天
Hold on, holy ghost
神聖的魂魄請稍候
So long to the ones you know
該再見趕快說一說
Better run, here we come
你最好跑,我們駕到
It's the day of the dead
大難之日就是今天

Hold on, holy ghost
神聖的魂魄請等我
It's the day of the dead
大難之日就是今天
Hold on, holy ghost
神聖的魂魄請等我
It's the day of the dead
大難之日就是今天
Hold on, holy ghost(Here to the damned!)
神聖的魂魄請等我(
It's the day of the dead
大難之日就是今天
Hold on, holy ghost(Here to the damned!)
It's the day of the dead
大難之日就是今天

2 則留言:

  1. 居然能看到還有人翻譯HU的歌,在台灣這團算冷門了
    能看到有人翻譯他們的歌真的感動!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得不會太冷門耶XD 我覺得跟Breaking Benjamin在台灣的名氣差不多

      刪除

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/