尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年9月17日 星期二

Breaking Benjamin - Close Your Eyes [中文歌詞]

第一百零七次中文翻譯
"Close Your Eyes" by Breaking Benjamin
Album: Ember (2018)



very典型的班哲明歌曲啊~~ 工整的主歌和常出現的用詞
最後說"I will keep you here inside, just close your eyes"
 有種為了保護你準備跟世界對抗的窩心感


lyrics:




Let forever take me in
讓永恆的時間把我吸收
Now I know that I'm alive
讓我知道自己還活著
Give me something to forgive
給我一些諒解的理由
As the wicked come to life
當這些邪惡又再重生
Show me where it all begins
告訴我萬惡的根源在哪
As I watch this world divide
當我親眼看著世界分裂
Hope will guide you to the end
希望會伴隨著你直到終點
And there will be no last goodbye
最後甚至不會和你道別

For all will live and die
至於那些無常的生命
Leave it all behind
現在該拋諸腦後了

Take away the dark inside
帶走內心的黑暗
And lead me to the light
到達光明的另一端
All will fade before your eyes
在你看見前,一切都會褪去
As we turn the tide
當我們扭轉這些潮起潮落
I will bring the dream to life
我會把夢想付諸現實
Hold on, just hold on
等我,我會堅持
I will keep you here inside
我會讓你好好地在這
Just close your eyes
現在只需闔上你的雙眼

Take the rebel from within
從內帶走反叛勢力
Now I know that I'll survive
我知道自己得以倖存
Show me how the vain pretend
告訴我該如何隱蔽這些徒然
As I watch this world collide
當我親眼看著世界崩壞
Fate will guide you to the end
宿命會帶領你走向終點
And there will be no hope to hide
最終也不會夾藏任何希望

For all will live and die
至於那些來來去去的生命
Leave it all behind
現在該拋諸腦後了

Take away the dark inside
帶走內心的黑暗
And lead me to the light
到達光明的另一端
All will fade before your eyes
在你看見前,一切都會褪去
As we turn the tide
當我們扭轉這些潮起潮落
I will bring the dream to life
我會把夢想付諸現實
Hold on, just hold on
等我,我會堅持
I will keep you here inside
我會讓你好好地在這
Just close your eyes
現在只需闔上你的雙眼

Leave it all behind
拋開一切

Take away the dark inside
帶走內心的黑暗
And lead me to the light
到達光明的另一端
All will fade before your eyes
在你看見前,一切都會褪去
As we turn the tide
當我們扭轉這些潮起潮落
I will bring the dream to life
我會把夢想付諸現實
Hold on, just hold on
等我,我會堅持
I will keep you here inside
我會讓你好好的
Hold on, just hold on
堅持住,要堅持住
I will keep you here inside
我會讓你好好的
Hold on, just hold on
堅持住,要堅持住
I will keep you here inside
我會讓你好好的
Just close your eyes
現在只要閉上雙眼就行了

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/