尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年9月11日 星期三

Bring Me The Horizon - Sugar Honey Ice & Tea [中文歌詞]

第一百零五次中文翻譯
"Sugar Honey Ice & Tea" by Bring Me The Horizon
Album: Amo (2019)




我依然無法了解,BMTH的審美觀。



lyrics:



Count down the thunder
幫雷鳴倒數
I think we're too close for comfort
我覺得我們距離不該太近
So no don't rock the boat & don't calm the storm
所以別惹得我心煩意亂,也不要讓風暴平息
God already gave you his answer
因為上天已經給你答案了
Blink, I'm sorry it's over
眨眨,抱歉結束了
The whistle's been blown, I think you got the wrong number
嗶聲已響,只能說你打錯了
I'm breaking up
我要掛斷了
Want to make a connection
嘗試重新連上
Can't get no reception
卻得不到回應
Leave a message after the tone
嘟聲後開始計費

Cos it's got my head running 24/7
因為這些問題每天在我腦內打轉
I don't know if I can figure it out
我不曉得能不能搞清楚
It's all messed up
一切都亂糟糟
Only one thing I know for sure...
只剩一件事我很確定......

were so full of
世上到處都是

Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~
甜甜~蜜蜜~大冰~茶~
Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~
甜甜~蜜蜜~大冰~茶~
(were so full of)
Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~
甜甜~蜜蜜~大冰~茶~
Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~
甜甜~蜜蜜~大冰~茶~


Don't move a muscle
連根毛都不要動
No we can't have a struggle
現在連掙扎都不行
But the "situation is in control"
但聽說"狀況都在控制內"
So play pretend that it's all good
開始假裝一切很美好吧

You can tell the messiah
你可以跟救世主說
His pants are on fire
他褲子著火了
I politely decline I gotta go
我禮貌性地退場,我要閃了
I gotta stick my head in the sand and,
我想把我的頭到栽在沙堆裡
Block out all the sadness
擋住所有的悲傷
la la la la la la~

Cos it's got my head like 24/7
因為這些問題每天在我腦內惹麻煩
I don't know if I can figure it out
我不曉得能不能搞清楚
It's so messed up
一切都好亂
Only one thing I know for sure
只剩一件事我很確定......

were so full of
大家滿屁股都是

Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~
甜甜~蜜蜜~大冰~茶~
Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~
甜甜~蜜蜜~大冰~茶~
(were so full of)
Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~
甜甜~蜜蜜~大冰~茶~
Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~
甜甜~蜜蜜~大冰~茶~



And it's got my head running 24/7
因為這些問題每天在我腦內打轉
I don't reckon I can figure it out
我不認為自己能搞清楚
It's all messed up only one thing I know for sure
一切都亂糟糟,只剩一件事我能篤定
& we all march on like we know the way to heaven
我們信心滿滿前進搞得好像我們知道天堂在哪
Who the hell died and made you the king
哪個傢伙葛屁了讓你當上大王
We don't know what we want
我們也不知道自己要什麼
But we know that we want it
但我們知道就是要這個
yeah we want it... yeah we want it right now~
就是要這個......現在馬上就要

壓一壓一壓一呼!!


Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~
甜甜~蜜蜜~大冰~茶~
Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~ (want it want it!)
甜甜~蜜蜜~大冰~茶~
Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~
甜甜~蜜蜜~大冰~茶~
Sugar✾Honey❀Ice✿and❁Tea~
甜甜~蜜蜜~大便啦~       (yeah)







---







'S'ugar 'H'oney 'I'ce 'T'ea means



2 則留言:

  1. 回覆
    1. 沒錯哈哈
      歡迎幫FB粉專按個讚以追蹤更多翻譯: https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw

      刪除

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/