尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2021年4月1日 星期四

Audioslave - Cochise [中文歌詞]

 第二百二十三次中文翻譯

"Cochise" by Audioslave

Album: Audioslave (2002)





Cochise是Audioslave的第一首歌

帥氣的riff一腳踹開這個超級樂團的生涯(雖然才沒幾年)







lyrics:

Well, I've been watching, while you've been coughing

嗯,我已經開始欣賞,在你還在咳嗽的時候

I've been drinking life, while you've been nauseous

我在暢飲人生,你還在陣陣作噁

And so I drink to health, while you kill yourself

我喝得身心舒暢,你卻在慢性自殺

And I've got just one thing that I can offer

對你我只能提供一個忠告


Go on and save yourself

救救你自己吧

And take it out on me

想辦法遷怒我

Go on and save yourself

繼續你的自我拯救

And take it out on me, yeah

想辦法遷怒我吧,耶


I'm not a martyr, I'm not a prophet

我不是什麼先烈,也不是什麼預言家

And I won't preach to you, but here's a caution

我不會對你佈道,但要事先警告

You better understand, that I won't hold your hand

你最好了解,我不會伸出援手

But if it helps you mend, then I won't stop it

但如果能撫慰到你,我不會停止


Go on and save yourself

救救你自己吧

And take it out on me

想辦法遷怒我

Go on and save yourself

繼續你的自我拯救

And take it out on me, yeah

想辦法遷怒我吧,耶

Go on and save yourself

救救你自己吧

And take it out on me

想辦法遷怒我

Go on and save yourself

繼續你的自我拯救

And take it out on me, yeah

想辦法遷怒我吧,耶


Drown if you want, and I'll see you at the bottom

你想要就沉下來吧,我會在水底等你

Where you'll crawl on my skin and put the blame on me

在那個你爬過我身軀並譴責我的地方

So you don't feel a thing

你不會有任何感覺


Go on and save yourself

救救你自己吧

And take it out on me

想辦法遷怒我

Go on and save yourself

繼續你的自我拯救

And take it out on me, yeah

想辦法遷怒我吧,耶

Go on and save yourself

救救你自己吧

And take it out on me

想辦法遷怒我

Go on and save yourself

繼續你的自我拯救

And take it out on me, yeah

想辦法遷怒我吧,耶


沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/