尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2021年12月21日 星期二

Earshot - Wait [中文歌詞]

第二百五十五次中文翻譯

"Wait" by Earshot

Album: Two (2004)






冬至到了,你有跟CP一起吃湯圓嗎? 

No, 我還在等一個人聽到我

聖誕節到了,你有跟CP一起去逛板O耶誕城嗎?

No, 我還在等一個人感覺到我

準備好跟CP一起跨年......

No, I'M FOREVER ALONE!

---


這個樂團之前尬叉沒聽過,不過這首歌整體節奏很明快我喜歡。


lyrics:

Something's wrong

有些不對勁

Trying to conquer these fears I thought were gone

試著戰勝我早以為消失的恐懼

And it's been so long, I'm dying to live in a world I don't belong

而已經過了很久,我苟延殘喘地活在不屬於我的世界


I can't wait for someone to hear me,

我等不到 有誰能聽見我

and wait for someone to touch me

等不到 有誰能觸碰我

and wait forever to be told,

等不了 總是那麼被動

I'm forever alone

我註定永遠孤獨

I can't wait for someone to feel me,

我等不到 有誰能感受我

and wait for someone to heal me

等不到 有誰能痊癒我

and wait forever to be told,

等不了 總是那麼被動

I'm forever alone

我註定永遠孤獨


On my own,

自找的

I'll show myself what it means to be alone

我會向自己證明什麼叫一個人過

And the tears I cry are washed away

那些流的淚如今已洗去

All the scars are my disguise

傷痕成為我的假面


I can't wait for someone to hear me,

我等不到 有誰能聽見我

and wait for someone to touch me

等不到 有誰能觸碰我

and wait forever to be told,

等不了 總是那麼被動

I'm forever alone

我註定永遠孤獨

I can't wait for someone to feel me,

我等不到 有誰能感受我

and wait for someone to heal me

等不到 有誰能痊癒我

and wait forever to be told,

等不了 總是那麼被動

I'm forever alone

我註定永遠孤獨


I'm forever alone

我永遠孤獨

I'm forever alone

我永遠孤獨

I'm forever alone

我永遠孤獨

I, I'm not waiting here this time

我,我決定不要再等了


I can't wait for someone to hear me,

我等不到 有誰能聽見我

and wait for someone to touch me

等不到 有誰能觸碰我

and wait forever to be told,

等不了 總是那麼被動

I'm forever alone

我註定永遠孤獨

I can't wait for someone to feel me,

我等不到 有誰能感受我

and wait for someone to heal me

等不到 有誰能痊癒我

and wait forever to be told,

等不了 總是那麼被動

I'm forever alone

我註定永遠孤獨



沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/