尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2015年11月29日 星期日

[中文歌詞]壞壞惹人愛!Falling In Reverse- The drug in me is you

第十二次中文翻譯
The drug in me is you 你就是我的致命毒藥
Album:The Drug In Me Is You(2011)

由於這首歌不是很好翻  歌詞中不斷有押韻跟翻成中文很不順的句子
不過
現在我決定了 就這樣隨便翻吧!!
Who cares??作詞作曲唱的人是誰
是Falling in Reverse耶!是美國謝和弦Ronnie Radke耶!!
本來就沒有邏輯啊XDDDD
Who gets a fucking care!!!!!!!!!!!!
↓以下是MV↓


lyrics


HAHA
哈哈^^

I got a knock upon my door the other day
某天我家門前傳來敲門聲
I opened it to find death staring in my face
我打開發現死亡正凝視著我的臉
The feel of mortal stalking still reverberates
那詭異的死亡氣息蕩然猶存
Everywhere I go  I drag this coffin just in case
 所以我隨身都帶這副棺材以防萬一 ~

(現在才是前奏唷>_O)

My body's tremblin' sends shivers down my spine
我身體沿著脊椎一直在顫抖
Adrenaline kicks and shifts to overdrive
腎上腺素被激發不停催油門
Your secrets keep you sick
你的秘密讓你折磨
your lies keep you alive
你的謊言讓你苟活
Snake eyes every single time you roll with crooked dice
你搖著灌鉛骰子永遠只能骰到兩點
---
I felt the darkness as it tried to pull me down
我查覺到黑暗是它想要拉我下來的時候
The kind of dark that haunts
in a hundred-year-old house
那種黑暗在那間百年老鬼屋環繞
I wrestled with my thought
我跟我的想法角力
I shook the hand of doubt
我跟疑惑握手示好
Running from my past I'm praying feet don't fail me now
逃離我的過去,拜託老天爺別再
ㄘㄨㄥˋ康我啦
---
(chorus)
I've lost my god damn mind
我失去天殺的理智了
It happens all the time
每次都會發生這樣的事
I can't believe I'm actually
meant to be here
我真的不敢相信  我是自己搞成這樣的啊
Trying to consume
試著去消耗
The drug in me is you
你就是我的毒藥
And I'm so high on misery
而我現在處在痛苦裡
Can't you see?
難道你沒看到嗎?
-

I got these questions always running through my head
我現在腦中有好多問號
So many things that I would like to understand
有許多問題我好想了解
If we are born to die
如果我們為死而生
and we all die to live
然後又為生而死
Then what's the point of living life
if it just contradicts?
這麼矛盾那這樣活著的重點是什麼?
---
I felt the darkness as it tried to pull me down
我查覺到黑暗是它想要拉我下來的時候
The kind of dark that haunts
in a hundred-year-old house
那種黑暗在那間百年老鬼屋環繞
I wrestled with my thought
我跟我的想法角力
I shook the hand of doubt
我跟疑惑握手示好
Running from my past I'm praying feet don't fail me now
逃離我的過去,我拜託老天爺別再
ㄘㄨㄥˋ康我啦
---
(chorus)
I've lost my god damn mind
我失去天殺的理智了
It happens all the time
每次都會發生這樣的事
I can't believe I'm actually
meant to be here
我真的不敢相信  我是自己搞成這樣的啊
Trying to consume
試著去消耗
The drug in me is you
你就是我的毒藥
And I'm so high on misery
而我現在處在痛苦裡
Can't you see?
難道你沒看到嗎?
-
I've lost
我無法控制
Myself
自己
You tried to reach me but you
just can't help me
妳想來救我但妳就是幫不了
So long
再見
Goodbye
估拜~
You tried to save me
it won't work this time
妳想來救我但是這次行不通
Cause now...
因為...

I've lost my FUCKING MIND!!!
我他媽的失去理智啦!!!
And there's no FUCKING TIME!!!
而且也他媽的沒時間了啊!!!!
I can't believe I'm actually
meant to be here
我真的不敢相信  我會搞成這樣
Trying to consume
試著去消耗
The drug in me is you
你就是我的致命毒藥
And I'm so high on misery
而我現在處在痛苦裡
Can't you see?
難道你沒看到嗎?
Oh can't you see
噢,你沒看到嗎
CAN'T YOU SEE?
難道你沒看到嗎???????????
---


我說Radke,你在監獄裡真的有好好反省嗎XD

4 則留言:

  1. 回覆
    1. 感謝回覆! 來加入FB粉專吧~ https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw

      刪除
  2. hey ! such a lovely song to hear. I've been searching this kind of song for too long , one of my all time fav song , this song melody really amazed me thanks for he Drug in Me Is You Lyrics this song lyric . keep sharing

    回覆刪除

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/