尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年2月3日 星期日

A Day To Remember - Mr.Highway's thinking about the end [中文歌詞]

第七十九次中文翻譯
"Mr.Highway's thinking about the end" by A Day To Remember
Album: Homesick (2009)

A Day To Remember也是我常聽的樂團之一,
上次翻我的最愛--All I Want是我高中畢業那個暑假的事了
而且All I Want的歌詞如同他們的團名--值得紀念的一天,成為了尬叉Youtube頻道的第一支影片(什麼?你還沒看過?? 那我PO一下





Mr.Highway's thinking about the end最著名就是有一段
喊了"DISRESPECT YOUR SURROUNDINGS"之後開始Breakdown



lyrics:



Wake up!
醒醒吧!

Oh, how the times have changed
哦,時間改變了真多事
You're not the person I knew back then
你早就不是我熟識的那個人
Let's get this straight
我就有話直說
This is a calling
這是我的呼喚
When will they stop falling for this?
他們何時才能不再沉迷
You lack all inspiration
你的靈感全失

We are not the same
我們並不同
I'll do whatever it takes to get it through to you
我不計代價跨越障礙就為了找到你
and we'll call this a day
我們將它稱作一天
We're not the same
我們並不同
You are worthless
你這沒用的東西
Stay in your place
最好待在原地

It's like speaking in tongues to all you now
彷彿朝著你們喃喃自語
When will we ever get what we deserve?
我們何時才能如願以償?
How long until the tables turn?
還要多久情勢才能扭轉?
When will we ever get what we deserve?
我們何時才能如願以償?

I've created a monster
我創造了一頭猛獸
I get a side of me that no one should see
我創造自己不被他人看見的另一面
So quit stalling, pack your bags
所以你趕緊收拾、背好行囊
Keep walking away
走得越遠越好
Your life leads to destruction
你的人生將走向毀滅

We are not the same
我們並不同
I've struggled too long to sit back
我歷經一番苦戰才好整以暇歸來
and let you take this from me
讓你接收一切
We are not the same
我們並不同
I have given everything
我已投注畢生心力

It's like speaking in tongues to all you now
彷彿朝著你們喃喃自語
When will we ever get what we deserve?
我們何時才能如願以償?
How long until the tables turn?
還要多久情勢才能扭轉?
When will we ever get what we deserve?
我們何時才能如願以償?
get what we deserve...*3
何時能如願以償......
......
DISRESPECT YOUR SURROUNDINGS
詆毀你周遭的環境!

You won't make it out alive...
你不可能成功脫逃的.....
You won't make it out alive!
You won't make it out alive!
You won't make it out alive!
你不可能成功脫逃!

It's like speaking in tongues to all you now
彷彿朝著你們喃喃自語
When will we ever get what we deserve?
我們何時才能如願以償?
How long until the tables turn?
還要多久情勢才能扭轉?
When will we ever get what we deserve?
我們何時才能如願以償?
when will we ever get what we deserve...    (faded)
我們何時才能如願以償......


---2023.01.20更新--- 修正部分翻譯錯誤和詞彙


沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/