尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年2月16日 星期六

Breaking Benjamin - The Dark of You [中文歌詞]

第八十二次中文翻譯
"The Dark of You" by Breaking Benjamin
Album: Ember (2018)

這應該是小弟本人我可撥大學生開學前最後一次翻譯了
也差不多快把Ember裡面我喜歡的歌翻完了OAO
這是一首慢歌!!歌詞也值得細細品味!!




lyrics:

It must have been inside my head
這種感覺已在腦海打轉數百回
I've lost the hope that I have lived
我失去了一直懷有的夢想
And now, at last, it comes to pass
現在,最後,即將面對凋零
We sleep, we dream, we have no less
睡覺,作夢,之後灰飛煙滅
along the path we lost our way
我們在路途上,卻走入迷惘
It's all a game that I must play
但這個戲局我必須深陷其間
and now the weak that fall
現在那凋零的無力感
return to ash, defeated after all
隨著破敗的本質化作灰燼

Fade away to the wicked world we left
消散成我們遺留的邪惡世界
And I become the dark of you
我成為你黑暗的一面
Say a prayer for the wounded heart within
我會為你傷痕累累的心禱告
as I become the dark of you
當我成為你黑暗的一面

Let go, we know this kind of life
放下吧,我們早懂這樣的人生
We live, we breathe, we die
活著,呼吸,然後死亡
They call me to the light
祂們呼喚我走向那道光
forever lost inside
在光芒中永遠消失
With every dream we find
在每個我們遇見的夢
We feed, we burn, we lie
餵養,燃燒,然後說謊
The fall of humankind
人類無可避免的墜落
The everlasting light
走入恆久不變的光芒

Fade away to the wicked world we left
當凋零消散成為我們遺留的邪惡世界
And I become the dark of you
我成為你黑暗的一面
Say a prayer for the wounded heart within
我會為你傷痕累累的心禱告
as I become the dark of you
當我成為你黑暗的一面

Let go, we know this kind of life
放下吧,我們早懂這樣的人生
We live, we breathe, we die
活著,呼吸,然後死亡
They call me to the light
祂們呼喚我走向那道光
forever lost inside
在光芒中永遠消失
With every dream we find
在每個我們遇見的夢
We feed, we burn, we lie
餵養,燃燒,然後說謊
The fall of humankind
人類無可避免的墜落
The everlasting light
走入恆久不變的光芒

Fade away to the wicked world we left
當凋零消散成為我們遺留的邪惡世界
And I become the dark of you
我成為你黑暗的一面
Say a prayer for the wounded heart within
我會為你傷痕累累的心禱告
as I become the dark of you
當我成為你黑暗的一面

(Let go) Save this selfish world
(放下吧) 拯救這個自私的世界
Save this selfish world
拯救這個自私的世界
Save this selfish world
拯救這個自私的世界
Save this selfish world
拯救這個自私的世界



2 則留言:

  1. 回覆
    1. Breaking Benjamin 超讚 <3<3
      你還有喜歡聽的歌都歡迎分享給大家或敲碗翻譯喔~~

      刪除

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/