尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2021年7月5日 星期一

Killswitch Engage - I Can't Be the Only One [中文歌詞]

第二百三十九次中文翻譯

"I Can't Be the Only One " by Killswitch Engage

Album: Atonement (2019)



金屬之龍


這首歌的前奏有點輕盈的感覺

偶爾想換換口味可以聽這首:3


Killswitch Engage的歌詞跳脫很多金屬樂暴力、痛苦、血腥的刻板印象

給人正面、陽光的鼓勵

這首歌就是「不能只有我走出心魔」






lyrics:

I never knew the words to say

我從不知該如何表達

At a loss as the world was falling around me

整個世界的壓力把我壓垮,使我一敗塗地

I see that look upon your face

我看到你當時的表情

Feeling so desperate as we count down to dismay

當我們向沮喪倒數時看起來是那麼的絕望

How did it ever come to this?

為何演變成這樣?

Pick up the pieces and know something's got to give

拾起碎片,知道總得要付出代價

Don't lose your faith (Don't lose your faith)

別失去信心 (別失去信心)

Try to believe (Try to believe)

試著去相信 (試著去相信)

That the ends will justify the means

最終道理將不證自明


Divided we've become, this fight has just begun

當我們面臨分離,戰鬥才正要開始

But I can't be the only one

但不能只有我戰勝

Together we overcome with a truth they can't outrun

團結就能克服,這事實無法被超越

But I can't be the only one

但不能只有我克服


I see that look upon your face

我看到你當時的表情

Feeling so desperate as we count down to dismay

當我們向沮喪倒數時看起來是那麼的絕望

How did it ever come to this?

為何會演變至今?

There's so much more to this than what we all see, yeah

這已經遠遠超出我們所見

Don't lose your passion (Your passion)

別失去熱情 (你的熱情)

Don't lose your love, yeah

別失去愛的能力

It can't just be only me (Only me)

不能只有我 (只有我)

It must be us in unity

需要我們團結一心


Divided we've become, this fight has just begun

當我們面臨分離,戰鬥才正要開始

But I can't be the only one

但不能只有我戰勝

Together we overcome (together we overcome)

團結就能克服 (團結就能克服)

with a truth they can't outrun

這事實無法被超越

But I can't be the only one

但不能只有我克服


Not getting through this on my own

我不要獨自承受

What have we become when there is no love?

當愛從世上消失 我們變成什麼模樣?

I gotta believe that things will change

我必須要相信一切都會改變


And I believe things will change

而我相信一切都會變好


Divided we've become (we've become)

當我們面臨分離 (我們面臨如此處境)

This fight has just begun (just begun)

戰鬥才正要開始 (正要開始)

But I can't be the only one (only one)

但不能只有我戰勝 (只有我)

Just begun (only one)

正要開始 (只有我)

And overcome (only one)

去克服 (只有我)

But I can't be the only one

不能只有我克服難關


United, we overcome

團結,我們克服

Undivided, we are the sum

不分離,我們就是總和

But I can't be the only one

所以不能只有我


沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/