尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2022年7月17日 星期日

Breaking Benjamin - The Great Divide [中文歌詞]

 第二百七十一次中文翻譯

"The Great Divide" by Breaking Benjamin

Album: Dark Before Dawn (2015)





Great Divide意思是「巨大的分水嶺」,例如美加洛磯山脈就是一個大分水嶺,還有澳洲的大分水嶺也是相同道理。Divide本意是分界線,不只有分水嶺的意思,所以也可以視為一個巨大的分界線,一個更為模糊的概念。在人世間有什麼分界是巨大的? 是生前跟死後的世界? 天堂與人間? 這首歌似乎給聽眾自由的理解方式。






lyrics:


Carry me all through the night

帶著我度過黑夜

I am the last light fading

我是最後一盞消失的光

Leave all the lost souls behind

遠離所有迷途的靈魂

Show me the silence breaking

讓我看到令人心痛的沉默

And when you're lost and out of time

而當你迷失了,沒有時間了

I will be right here waiting

我還是會在這裡等你

And when your dreams return to life

當你的夢想回歸現實

I'll be forever fading

我會永遠黯淡

And we'll fall behind

而我們會脫離隊列


So I'll wait for you

我會等你的

As I keep your faith alive

當我保存著你的信念

And I'll pray for you

我會為你祈禱的

As we cross the great divide

當我們跨越偉大的分水嶺


Bury the wounds deep inside

把那些傷口深深埋藏起來

Rupture the fault line breaking

損壞的斷層線還是破裂

Dream of the world left behind

把對世界的夢想拋在腦後

Show us we're worth forsaking

證明我們值得被拋棄

And when the cold begins to rise

而當嚴寒氣候即將開始

Darkness is overtaking

黑暗就掌管了一切

And when the fear is satisfied

而當恐懼得到它想要的

I'll be forever changing

我會永遠變幻著

As we all arise

當我們出現在此處


So I'll wait for you

我會為了你等候

As I keep your faith alive

當我保存著你的信念

And I'll pray for you

我會為你祈禱

As we cross the great divide

當我們跨越偉大的分水嶺

And I'll break for you

而我可以為了你分解

As I open up the sky

當我打開了天空

And I'll stay for you

而我會為了你停留

As we cross the great divide

當我們跨越偉大的分界


Follow the sunlight down

跟隨著陽光隱沒

Cry clear and loud

哭聲如此清楚宏亮

Heaven won't help us now

天國不會幫助我們

But it's better this way

但這樣也好

Warm light wash me away

就讓柔和的光沖刷走我


So I'll wait for you

我會為了你等候

As I keep your faith alive

當我保存著你的信念

And I'll pray for you

我會為你祈禱

As we cross the great divide

當我們跨越偉大的分水嶺

And I'll break for you

而我可以為了你分解

As I open up the sky

當我打開了天空

And I'll stay for you

而我會為了你停留

As we cross the great divide

當我們跨越偉大的分界


沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/