尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2022年7月18日 星期一

Breaking Benjamin - Hollow [中文歌詞]

 第二百七十二次中文翻譯

"Hollow" by Breaking Benjamin

Album: Dark Before Dawn (2015)





對我來說是專輯裡比較沉悶、厚重的曲子,不過是喜歡的


lyrics:

Stay alive

活下去

heaven holds a place for us tonight

今晚天國留了我們位置

I am paralyzed

但我已癱瘓


Close your eyes, drive away the cloud that hides the light

閉上雙眼,揮去遮蔽陽光的烏雲

And leave the pain behind

把痛苦留在後方

Dead alive, find a way to bury all the lies

行屍走肉,找到埋葬所有謊言的方法

Escape the pain inside

逃離心中的痛

'Cause I don't want to fall 

因為我不想墮落

or let you go

也不想讓你走


Love left me hollow

愛讓我陷入空洞

I'm with you in the end

"我會跟著你到最後"

Cold, crippled, and shallow

變得冰冷、殘廢、膚淺

Don't leave me here again

"別再把我丟棄在這裡"


Fruit of life, I can hear the voices of the hive

人生的果實,我聽見來自蜂巢的聲響

Chemicals collide

化學反應的碰撞

Loaded smile, light the way for those you left behind

充滿微笑,為你點亮你遺下的道路

Set the earth on fire

大地陷入火海

'Cause I don't want enough

因為我要的還不夠

I want it all

我要的是全部


Love left me hollow

愛讓我陷入空洞

I'm with you in the end

"我會跟著你到最後"

Cold, crippled, and shallow

變得冰冷、殘廢、膚淺

Don't leave me here again

"別再把我丟棄在這裡"

I can't go on

我無法向前

You are bound to break me in

你必定會毀了我

I come undone

我支離破碎

As you drag me down again

當你再度把我拉下


I come undone

我瀕臨崩潰

Love left me hollow

愛讓我陷入空洞

I'm with you in the end

"我會跟著你到最後"

Cold, crippled, and shallow

變得冰冷、殘廢、膚淺

Don't leave me here again

"別再把我丟棄在這裡"

I can't go on

我無法向前

You are bound to break me in

你必定會毀了我

I come undone

我支離破碎

As you drag me down again

當你再度把我拉下




沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/