尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年8月13日 星期二

Avenged Sevenfold - Second Heartbeat [中文歌詞]

第一百零一次中文翻譯
"Second Heartbeat" by Avenged Sevenfold
Album: Waking the Fallen (2003)

上工啦上工啦!,因為Cult of Personality卡很久的進度條終於又可以開始衝刺了!
這首歌一開始接觸時因為還是個對長歌很沒耐心的人,所以往往會跳過或忽略
現在覺得這首跟Chapter Four才是我ㄉ最愛<3
然後Shadows的吼腔真的是回不去......






lyrics:




We keep writing, talking and planning, but everything's changing
我們不斷寫著、談著、規畫著未來......但一切正在改變
We all know what to do but no one does it
我們都知該做什麼,卻無人行動
Now this time has passed and full of regret
如今美好時節已過,內心充滿悔恨
Two in my heart have left me a while, I stand alone.
心中的善與惡皆已離我遠去,只剩我一人
When they get back, it won't be the same.
當它們再度回頭,容貌也不再相同

never be the same
不再相同

My life, you've always been there.
我的青春,你一直都在
Now you're gone, and my head's spinning
現在你走了,我只能胡思亂想
Left the childhood, left the memories, left the good times in the past.
拋下青梅竹馬的童年、拋下回憶,拋下過去種種的快樂回憶
Moving on your time has run out
你說要繼續前進,但時光卻不饒人
Wishing the clock would stand still, the world can wait.
只求時針永遠停頓,地球停止轉動
Wasting away once again, once lived as friends
有時間再次浪費,這輩子只作朋友

As time passes by, regrets for the rest of my life
當光陰飛逝,只能用餘生不斷懺悔
The ones who I confide were gone in the black of the night
我曾信任的人啊,皆已隱沒深邃的黑夜
oh...

Never will I forget you, and all the memories past
我永遠不會忘記你,還有你帶給我的回憶
So rarely I get to see your face
現在我竟難以看見你的面容
Growing I looked to you in guidance
在指引下我逐漸看到你
We knew that time would kill us, but you're still so close to me
我們明知時間即將摧毀一切,但你仍在我的身邊

To me you were my life
對我而言,你是生命
To me you were my soul companion
對我而言,你是我靈魂的伴侶
Now you are so far away.
現在你已遠在天邊
Nothing can take away the times and the memories we had
沒有事情可以帶走我倆的時光和記憶

Come back - to the days when we were young
快回來! 回到我們的青春歲月
Come back - to the days when nothing mattered
快回來! 回到什麼都不重要的時候
To the days when nothing mattered
回到什麼都不重要的時候

And I feel time passes by, regrets for the rest of my life
我感受到光陰驟逝,只能用餘生不斷懺悔
The ones who I confide were gone in the black of the night
我曾信任的人啊,皆已隱沒深邃的黑夜
As time passes by, regrets for the rest of my life
當光陰飛逝,只能用餘生不斷懺悔
The ones who I confide were gone in the black of the night
我曾信任的人啊,皆已隱沒深邃的黑夜
oh...

#fucking epic ending solo#


------

這首歌感覺是一對青梅竹馬,主角年輕的時候因為錯誤的決定讓兩人分手
當青春逝去,徒增歲月,後來得知已經跟她天人永隔,於是他只能用餘生不斷地懺悔......

結尾solo聽到勃起

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/