尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年8月25日 星期日

Nine Inch Nails - Head Like a Hole [中文歌詞]

第一百零三次中文翻譯
"Head Like a Hole" by Nine Inch Nails
Album: Pretty Hate Machine (1989)



Nine Inch Nails, 簡稱NIN, 中文九吋釘,是以Trent Renzor為首腦的工業金屬樂團,從1980後期一路活躍到2010左右。而且Limp Bizkit很喜歡嗆他
一直對這團很好奇,"hurt", "closer"這兩首歌都有人翻譯了,所以我就來翻首沒人翻譯的。








lyrics:

God money I'll do anything for you
神啊、錢啊,我什麼都願意做
God money just tell me what you want me to
神啊、錢啊,告訴我你要我做什麼
God money nail me up against the wall
神啊、錢啊,把我釘在牆上
God money don't want everything he wants it all
萬能的神和錢啊,我無欲無求,但他全都要

No you can't take it
你不能拿
No you can't take it
你不能拿
No you can't take that away from me
你不能把這個奪走
No you can't take it
你不能拿
No you can't take it
你不能拿
No you can't take that away from me
你不能把這個奪走

Head like a hole. Black as your soul
腦袋像開了洞,骯髒得像你的靈魂
I'd rather die than give you control
我寧願犧牲也不讓你整碗捧走
Head like a hole. Black as your soul
腦袋像開了洞,骯髒得像你的靈魂
I'd rather die than give you control
我寧願犧牲也不讓你整碗捧走

Bow down before the one you serve
選擇一個來對他卑躬屈膝吧
You're going to get what you deserve
你即將得到你的報應
Bow down before the one you serve
選擇一個來對他卑躬屈膝吧
You're going to get what you deserve
你即將得到你的報應

God money's not looking for the cure
神啊、錢啊,並沒有尋求痛苦的解藥
God money's not concerned about the sick among the pure
神啊、錢啊,其實也沒在管異端人的死活
God money, let's go dancing on the backs of the bruised
神啊、錢啊,我們來踩在別人瘀青上跳舞吧
God money's not one to choose
從來不是神和錢在選擇人

No you can't take it
你不能拿
No you can't take it
你不能拿
No you can't take that away from me
你不能把這個奪走
No you can't take it
你不能拿
No you can't take it
你不能拿
No you can't take that away from me
你不能把這個奪走


Head like a hole. Black as your soul
腦袋像開了洞,骯髒得像你的靈魂
I'd rather die than give you control
我寧願犧牲自我也不讓你整碗捧走
Head like a hole. Black as your soul
腦袋像開了洞,骯髒得像你的靈魂
I'd rather die than give you control
我寧願犧牲自我也不讓你整碗捧走

Bow down before the one you serve
選擇一個來對他卑躬屈膝吧
You're going to get what you deserve
你即將得到你的報應
Bow down before the one you serve
選擇一個來對他卑躬屈膝吧
You're going to get what you deserve
你即將得到你的報應
(repeat after bridge)

Head like a hole. Black as your soul
腦袋像開了洞,骯髒得像你的靈魂
I'd rather die than give you control
我寧願犧牲自我也不讓你整碗捧走
Head like a hole. Black as your soul
腦袋像開了洞,骯髒得像你的靈魂
I'd rather die than give you control
我寧願犧牲自我也不讓你整碗捧走

Bow down before the one you serve
選擇一個來對他卑躬屈膝吧
You're going to get what you deserve
你即將得到你的報應
Bow down before the one you serve
選擇一個來對他卑躬屈膝吧
You're going to get what you deserve
你即將得到你的報應  (*2)

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/