尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2015年12月19日 星期六

[中文歌詞]今晚千萬別死! Skillet-Not gonna die

第十六次中文翻譯
"Not gonna die" by Skillet
Album: Rise (2013)

這次的第十六次中文翻譯 似乎又回到了第一次中文翻譯的時候
因為我對Skillet沒有太多的關注~~~(抱歉嚕如果在場有Skillet粉)
Skillet的特點應該是男女合唱 副歌前的女聲營造氛圍+10分
總之是一首令人熱血賁張的歌喔!告訴你
今晚
千萬
別死!

by the way 夏暴羽的綺思狂想斷層 在3年後也翻譯了這首歌!!也翻譯得很棒!!
---以下是MV---

lyrics:


Death surrounds
死亡的氛圍環繞著
My heartbeat's slowing down
我的心跳漸漸減緩
I won't take this world's abuse
我不會屈服於這世界的暴行
 I won't give up I refuse!
我不會放棄 我拒絕加入!
This is how it feels when you're bent and broken
這就是你折服和被擊潰的感覺
This is how it feels when your dignity's stolen
這就是你的尊嚴被破壞的感覺
When everything you love is leaving
當你所愛皆離你而去時
You hold on to what you believe in
你還是得堅持你所信仰的
---(female vocal)---
the last thing I heard
最後我僅聽到的
was you whispering goodbye
是你微弱地向我說再見
and then I heard you flatline
然後我聽見你應聲倒地

(chorus)
NO, not gonna die tonight
不,不要死在今天晚上
We've gotta stand and fight forever
我們必須站起和不停的戰鬥
(Don't close your eyes)
(別闔上雙眼!)
NO, not gonna die tonight
不,不要死在今天晚上
We've gotta fight for us together
我們必須為了自己而戰
NO we're NOT gonna die tonight
不,我們拒絕在今晚死亡
---
Break their hold
毀壞他們的把持
Cause I won't be controlled
因為我將不受控制
They can't keep their chains on me
他們無法束縛我
 When the truth has set me free
當真理早已讓我自由
This is how it feels when you take your life back
這就是你撿回你生命的感覺
This is how it feels when you finally fight back
這就是你背水一戰的感覺
When life pushes me I push harder
當天命壓迫我我更加反抗
What doesn't kill me makes me stronger
那些使我倖存的讓我更堅強
---(female vocal)---
the last thing I heard
最後我僅聽到的
was you whispering goodbye
是你微弱地向我說再見
and then I heard you flatline
然後我聽見你應聲倒地

(chorus)
NO, not gonna die tonight
不,不要死在今天晚上
We've gotta stand and fight forever
我們必須站起和不停的戰鬥
(Don't close your eyes)
(別闔上雙眼!)
NO, not gonna die tonight
不,不要死在今天晚上
We've gotta fight for us together
我們必須為了自己而戰
NO we're NOT gonna die tonight
不,我們拒絕在今晚死亡
---
Don't you give up on me
你願不放棄我嗎?
You're everything I need
你是我的必需品
This is how it feels when you take your life back
這就是你撿回性命的感覺
This is how it feels when you
這就是你終於
fight
復仇
back!
成功
的感覺!

#bridge#

(chorus)
NO, not gonna die tonight
不,不要死在今天晚上
We've gotta stand and fight forever
我們必須站起和不停的戰鬥
(Don't close your eyes)
(別闔上雙眼!)
NO, not gonna die tonight
不,不要死在今天晚上
We've gotta fight for us together
我們必須為了自己而戰
NO we're NOT gonna die tonight
不,我們拒絕在今晚死亡
NO we're NOT gonna die tonight
不,我們拒絕在今晚死亡
not gonna die
not gonna die
not gonna die
not gonna die
今晚別死!
NOT GONNA DIE
TONIGHT!
今晚我們不會就此倒下!

---

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/