尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年10月19日 星期六

John Cena - My Time Is Now (The time is now) 約翰西南 WWE出場樂 [中文歌詞]

第一百一十一次中文翻譯
"The Time Is Now" by John Cena, Trademarc
Album: WWE: You can't see me (2005)
代表WWE Superstar: 辣個你聽得見卻看不見的男人




當視覺影響聽覺......


嚴格來說,這首是John Cena 和一個叫Trademarc的饒舌歌手合唱(他們是親戚),至於詞曲是誰製作我不清楚。而這也不是他們第一次創作,也就是說,這不是Cena的唯一一首出場樂 (有在看WWE應該都知道)
但因為這首實在太有名,令我不得不把它放在這次尬叉首度十篇系列-WWE經典歌曲翻譯的第一篇 (絕不是因為CM Punk的兩首我都翻過了)


出場MV時有更動,但2012版應該是最知名的版本......






lyrics:

brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr-AMADOU

Your time's up, my time is now
你的時間結束,現在換我主宰
You can't see me, my time is now
你看不到我,現在換我主宰
It's the franchise boy I'm shining now
現在我有特許權,我發光發熱
You can't see me, my time is now
你看不到我,現在換我主宰

In case you forgot or fell off I'm still hot, knock your shell off
以防你忘了或落伍了,我告訴你我依舊火熱,能電爆你
My money stack fat plus I can't turn the swell off
我的錢堆得比山高,還沒辦法擋下這股浪潮
The franchise, doing big business, I live this
掌握特許權,我就在幹大事
It's automatic I win this oh you hear those horns, you finished
我自動贏得比賽,你只能聽到結束哨聲
A soldier, and I stay under you fighting
我是戰士,我待在和你的戰鬥
Plus I'm storming on you chumps like I'm thunder and lightning
然後我風馳電掣把你們這些浩呆擊垮
Ain't no way you breaking me kid, I'm harder than nails
你無法打贏我,我實在太硬
Plus I keep it on lock like I'm part of the jail
而且我把你鎖死就好像你被關一樣
I'm slaughtering stale competition, I got the whole block
這些老梗的打鬥我隨便虐,我全權掌握
wishing they could run with my division but they gone fishing
期望他們可以接受我的分配但他們沒魚餌還跑去釣魚
with no bait, kid your boy hold weight
孩子,老子才有影響力我果斷果決
I got my soul straight, I brush your mouth like Colgate
你的髒嘴被我刷乾淨到代言高露潔
In any weather, I'm never better your boy's so hot
好像無論何時我沒有你們那麼火燙
You'll never catch me in the next man's sweater. If they hate
你穿著下一任的毛衣也追不上我
let'em hate, I drop ya whole clan
他們要討厭我請自便,我不管你家嫁給誰
Lay yo'ass down for the three-second, tan!
把你壓制在地三秒,裁判敲鐘

Your time's up, my time is now
你的時間結束,現在換我主宰
You can't see me, my time is now
你看不到我,現在換我主宰
It's the franchise boy I'm shining now
現在我有特許權,我發光發熱
You can't see me, my time is now
你看不到我,現在換我主宰


It's gonna be what it's gonna be
該發生的現在就要發生
Five pounds of courage buddy, tint pants with a gold T uh
兄弟給你一點勇氣,淺色短褲配上金色T
It's a war dance and victory step
這些舞步是戰爭也預告勝利
A raw stance is a gift when you insist. It's my rep
當你堅持時最初的立場是你的天賦
John Cena, Trademarc, y'all are so-so
這是我的品牌,John Cena&Trademarc
and talk about the bread you make but don't know the recipe  for dough though
你們都馬馬虎虎,想秀自己搞出什麼名堂,結果連食譜都不懂
Aimin' guns in all your photos, that's a no-no
拿槍瞄準你的照片,這全都不行
When this pop, you'll lip lock, your big talk's a blatant no-show
當我扣下板機,你會閉嘴,你的大話很明顯是一場空話
See what happens when the ice age melt
看看冰河時期結束時發生什麼
You see monetary status is not what matters, but it helps
你會明白錢不是萬能,但也不是沒用
I rock a timepiece by Benny if any
我平常不帶錶我只帶Benny的
The same reason y'all could love me is the same reason y'all condemn me
你們會愛我的原因同時也是會譴責我的原因
A man's measured by the way that he thinks
評斷一個男人要看他的大腦
Not clothing lines, ice links, leather and minks
不是名牌服飾、手錶、那些皮草
I spent 20 plus years seeking knowledge of self
我花了超過20年修養自我
So for now, Marc Predka's living live for wealth
所以現在拎北過著富有生活

Your time's up, my time is now
你的時間結束,現在換我主宰
You can't see me, my time is now
你看不到我,現在換我主宰
It's the franchise boy I'm shining now
現在我有特許權,我發光發熱
You can't see me, my time is now
你看不到我,現在換我主宰


---




*awaken*




沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/