尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年10月31日 星期四

Y2J駕到! Break the Walls Down [中文歌詞]

第一百一十六次中文翻譯
"Break the Walls Down" by Jim Johnston,  Sevendust
Album: WWE Forceable Entry (2002)
代表WWE Superstar: Chris Jericho

看我閃亮亮的 頭號  訂製皮衣




咱們的Jericho叔叔可謂斜槓中年的代表,他除了是橫跨美日的摔角巨星,也擔任電台主持人、主持電視節目,還是樂團FOZZY的主唱!
不過這首歌不是FOZZY的歌,不是像CENA那樣自己唱自己的出場樂
這首原版是Sevendust唱的,但後來都用WWE的專屬創作人Jim Johnston版本
(而且個人意見,Sevendust版本的編曲感覺像未完成......詞填的很突兀)





-(intro)-
Come on, you know I got ya, yeah
來吧,你懂的,耶
One, break the walls down
三二一......打破這道牆!
Break down the walls
打破這道牆
-----


For those about to rock, I'm what ya'want
準備來搖滾的看好,你們要的就是我
Baby, you know you're Judas and I'm your priest
寶貝,如果你是猶太我就是祭司
Baby, what I got is not from the least
寶貝,我可是什麼都沒得到
Bring it from the stage in the rage of the beast
把野獸般的憤怒從舞台帶來
Step in the arena and break the walls down
走進競技場準備打破高牆
Step in the arena and break the walls down
走進競技場準備打破高牆

Now you know
你懂的
Comin' on down, Jericho, You know I got ya
來吧,Jericho,你知道我懂你
Now you know, Jericho
你懂得,這就是Jericho

I'm awaken from a deep sleep, you're all weak
我從漫長的睡眠中覺醒,你們都太脆弱
You're living in the agony of defeat
你生活在充滿失敗的苦痛中
I am the master of your whole heap
我是帶你走出一團亂的明燈
I am the pack that flock ya like sheep
我是指引你這迷途羔羊的牧羊人
Step into the town -- break the walls down
走進城鎮裡,然後打破高牆
Your heart beat is the only sound
你只會聽到自己的心跳
Step into the light and then you'll know
當光從頭頂撒下,你才發現
You were stopped and dropped by the walls of Jericho
你早已被耶利可之牆給重重包圍


Now you know, Jericho
現在你懂了,這就是Jericho
Comin' on down, Now you know
來吧,你懂的

For those about to rock, set the clock
那些準備好來搖滾的,把鬧鐘調好
For those about to jump, I'm all pumped
那些準備好要跳的,我上緊發條
For those about to go, watch me slow
那些準備好要出發的,好好看著我
Break down the walls of Jericho
把這耶利可的城牆擊破

What you want?
你要什麼
I'll break you down
我會擊潰你
What you got?
你最後得到什麼
Jericho all around
被高牆重重包圍


(全部重複一次)

---

幫Y2J叔叔打廣告


目前點閱率最高的Judas




新歌"Nowhere to Run"  (2019年9月)


沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/