尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2019年11月13日 星期三

Breaking Benjamin - Firefly [中文歌詞]

We are not alone 完備計畫(2/3)
第一百二十二篇中文翻譯
"Firefly" by Breaking Benjamin
Album: We Are Not Alone (2004)


火金姑!

節奏明朗、輕鬆愉快的一首歌,也是很經典的瘋狂班哲明曲式
最後滿耐人尋味的,不過我想這是因為第一人稱(主角)說自己是天生輸家
因為他們在同一條路(way, 在這裡有雙關,指兩人風格很像)
所以想依靠彷彿領導者的火金姑
結果螢火蟲的光總是微弱且短暫
所以主角最後就不要他了(?!
不知這樣解讀是否正確
歡迎底下留言閱讀心得

官方影片





lyrics:





You my friend
嘿我的朋友
You're a lot like them
你就像他們一樣
But I cut your line
但我硬生生地插隊
and you know I did
你知道是我幹的
Now I'm lost in you
現在我被你迷暈
like I always do
一如往常般
And I'd die to win
現在打死我也要贏
'cause I'm born to lose
反正我生來就是輸家

Firefly, could you shine your light
螢火蟲啊,可以亮出你的微光嗎
Now I know your ways
現在我知道你的風格了
'Cause they're just like mine
跟我的也有點像
Now I'm justified
當我遵守規矩時
as I fall in line
一切都變得合理了
And it's hard to try
但這真的很難
when you're open wide
尤其當你敞開心防

Take my hand,
搭著我的手
we'll be off and then
我們即將離開
we'll come back again
然後我們會回來
to a different land
不過是不同的地方
Now I like this way
我現在就想這樣做
You can go away
你可以遠走高飛
If you guess the name
你如果猜了我的名字
You cannot replace
你不能再替換

Firefly, could you shine your light
螢火蟲啊,可以亮出你的微光嗎
Now I know your ways
現在我知道你的風格了
'Cause they're just like mine
跟我的也有點像
Now I'm justified
當我遵守規矩時
as I fall in line
一切都變得合理了
And it's hard to try
但這真的很難
when you're open wide
尤其當你敞開心防

Bring me your enemies
把你的敵人全部帶來
Lay them before me
把他們堆在我的前方
and walk away, walk away, walk away!
然後快走,快點走,快點走!

Firefly, could you shine your light
螢火蟲啊,可以亮出你的微光嗎
Now I know your ways
現在我知道你的風格了
'Cause they're just like mine
跟我的也有點像
Now I'm justified
當我遵守規矩時
as I fall in line
一切都變得合理了
And it's hard to try
但這真的很難
when you're open wide
尤其當你敞開心防

fuck u firefly
去你的螢火蟲
Have you lost your light
你的燈要熄滅了沒
Now I hate your ways
我討厭你的方式
'Cause they're just like mine
因為真的太像我了
So you've lost my friend
所以你失去了我的朋友
Such a sorry end
還真是抱歉呢
And I don't know why
而不知怎麼地
So I choke and smile
我哽咽過後露出微笑
Smile!
微笑!


沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/