尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年2月8日 星期六

Breaking Benjamin - Here We Are [中文歌詞]

Phobia完備計畫(3/6)
第一百三十二次中文翻譯
"Here We Are" by Breaking Benjamin
Album: Phobia (2006)



滿Chill 的一首抒情歌,好聽不過並不紅XD





lyrics:



Sing it for me
唱首歌給我聽
I can't erase the stupid things I say
我無法忘懷自己說過的蠢話
You're better than me
你比我更好
I struggled just to find a better way
我只為了找尋更好的辦法而掙扎

So here we are
所以我們在這
Fighting and trying to hide the scars
持續奮鬥,試圖隱藏傷痕
I'll be home tonight,
今晚我就要回家
so take a breath and softly say goodbye
所以深吸一口氣,緩緩地道別吧
The lonely road one that I should try to walk alone
我必須試著一個人走向漫漫長路
I'll be home tonight,
今晚我就要回家了
take a breath and softly say goodbye
深吸一口氣,緩緩地道別吧

You would not like me
你不會像我一樣
Keep moving on until forever ends
繼續朝著你的終點前進吧
Don't try to fight me
別想跟我爭論
The beauty queen has lost her crown again
從前的選美皇后也已黯淡無光

So here we are
所以我們在這
Fighting and trying to hide the scars
持續奮鬥,試圖隱藏傷痕
I'll be home tonight,
今晚我就要回家
so take a breath and softly say goodbye
所以深吸一口氣,緩緩地道別吧
The lonely road one that I should try to walk alone
我必須試著一個人走向漫漫長路
I'll be home tonight,
今晚我就要回家了
take a breath and softly say goodbye
深吸一口氣,緩緩地道別吧
goodbye
道別

So why are you so eager to betray
你何必如此渴望背叛
Pick the pieces up, pick the pieces up
振作起來,回到正軌吧
Why are you the one to walk away
你何必如此急著離開
Pick the pieces up, pick the pieces up
振作起來,回到正軌吧
Pick the pieces up~
讓一切回歸正常

oh, So here we are
噢......所以我們在這
Fighting and trying to hide the scars
持續奮鬥,試圖隱藏傷痕
I'll be home tonight,
今晚我就要回家
so take a breath and softly say goodbye
所以深吸一口氣,緩緩地道別吧
The lonely road one that I should try to walk alone
我必須試著一個人走向漫漫長路
I'll be home tonight,
今晚我就要回家了
take a breath and softly say goodbye
深吸一口氣,緩緩地道別吧
Just take a breath and softly say goodbye
就深吸一口氣,輕聲對我說再見吧


沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/