尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2023年8月19日 星期六

Godsmack - Keep Away [中文歌詞]

 第三百零九次中文翻譯

"Keep Away" by Godsmack

Album: Godsmack (1998)




節奏、歌詞、唱腔都深得我心,這首是我覺得Godsmack最讚的歌!

一個字:爽!






lyrics:

Sickness spilling through your eyes

你的眼神充分顯露著病態

Cravin' everything that you thought was alive

渴望著你所想的東西都栩栩如生

Stab me in my heart again, ah yeah

你又再次捅進我的心臟

Drag me through your wasted life, are you forever dead?

把我拖進你垃圾般的人生,你是死人嗎?


Do like I told you, stay away from me

我有沒有說過,離我遠一點

Never misunderstand me, keep away from me

最好給我搞清楚,離我遠一點


Twistin' everything around that you say, yeah!

扭曲你周遭所有的事情,耶!

Smack me in my mouth 200 times every other day

時不時就往我的嘴上揍個200拳

Oh, rag me, I don't hear you anymore, ah yeah

噢,折磨我吧,我不會再聽你的了,耶!

Find out what it means to me, I don't know who you are

搞懂這一切對我的意義了--我不知道你是誰


Do like I told you, stay away from me

我有沒有說過,離我遠一點

Never misunderstand me, keep away from me

最好給我搞清楚,離我遠一點

Do like I told you, stay away from me

我有沒有跟你說過,離我遠一點

Never misunderstand me, yeah!

最好給我搞清楚,耶!


Yeah!

*guitar solo*


Yeah, yeah, yeah ,yeah!

*another guitar solo*


Draggin' on so lonely, aren't you tired baby?  Yeah!

歹戲拖棚,寶貝你不累嗎?  耶!

Breathin' life into your lungs, are you immune to me?

灌氣到你肺部救活你,你對我免疫了嗎?

Ah, yeah, yeah, yeah, yeah

啊 耶 耶 耶 耶


Do like I told you, stay away from me

我有沒有說過,離我遠一點

Never misunderstand me, keep away from me

最好給我搞清楚,離我遠一點

Do like I told you, stay away from me

我有沒有說過,離我遠一點

Never misunderstand me

最好給我搞清楚

Ah ah ah ah ah ah Yeah!

啊 啊 啊 啊 啊 啊 耶!

Keep away from me, yeah!

離我遠一點,耶!


Never misunderstand me

給我搞清楚

Never misunderstand me

給我搞清楚

Never misunderstand me

給我搞清楚

Ah ah ah yeah, yeah yeah yeah yeah!!!

啊 啊 啊 耶,耶耶耶耶!







沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/