尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2021年2月27日 星期六

Papa Roach - She Loves Me Not [中文歌詞]

 第二百一十五次中文翻譯

"She Loves Me Not" by Papa Roach

Album: lovehatetragedy (2002)


lovehatetragedy是他們的第二張專輯,這張的熱度沒有Infest高就是了


講到Nu Metal怎麼能忘記我們的蟑螂把拔PAPA ROACH呢

如果長期關注尬叉的人,應該知道小弟先前翻譯不少Papa Roach的歌

在這次以Nu Metal為主題的翻譯系列時,找到這首當年也很紅的She Loves Me not

"She loves me not"就是那個剝花瓣遊戲,「她愛我,她不愛我......」





lyrics:

When I see her eyes

當我看見她的眼眸

Look into my eyes

也同時被她注視

Then I realize that she could see inside my head

我了解到她似乎能看穿

So I close my eyes

所以我閉上眼

Thinking that I could hide

覺得自己可以隱藏

Disassociate, so I don't have to lose my head

脫離你,我才不用喪失心志


This situation

這個情況

Leads to agitation

演變成焦慮

Will she cut me off?

她會跟我ㄘㄟˋ嗎?

Will this be an amputation?

要一刀兩斷了嗎?


I don't know

我不知道

If I care

自己是否在乎

I'm a jerk

我是個混蛋

Life's not fair

人生並不公平


Fighting all the time

永遠在爭執

This is out of line

一切都脫了序

She loves me not, loves me not

她不愛我了,不愛我了

Do you realize

你懂了沒

I won't compromise

我是不會妥協的

She loves me not, loves me not

她不愛我了,不愛我了


Over the past five years

過去的這五年

I have shed my tears

我淚已流盡

I have drank my beers

啤酒也喝光了

And watched my fears fly away

看著我的恐懼飛去


And until this day

而直到今天

She still swings my way

我們仍有糾纏

But it's sad to say sometimes she says she loves me not

但難過的是她有時會說不愛我了


But I hesitate

但我猶豫了一下

To tell her I hate

當我想告訴她

this relationship I want out today, this is over

我恨這樣的關係,我今天想退出離開


I don't know

我不知道

If I care

自己是否在乎

I'm a jerk

我是個混蛋

Life's not fair

人生並不公平


Fighting all the time

永遠在爭執

This is out of line

一切都脫了序

She loves me not, loves me not

她不愛我了,不愛我了

Do you realize

你懂了沒

I won't compromise

我是不會妥協的

She loves me not

她不愛我了

Life's not fair...

人生不公平......

I'm a jerk...

我是個混帳......


Line for line

字句原封不動

Rhyme for rhyme

節奏從頭到尾

Sometimes we be fightin' all the goddamn time

有時候我們就是這樣無限爭吵

It's making me sick

這使我厭倦

Relationship is getting ill

這段關係生病了

Piss drunk stupid

嘲笑酒醉和愚蠢

Mad on the real

真正的憤怒

Could you feel what I feel

你能感受我的感受嗎

What's the deal girl

女孩,這是什麼情況

We're tearing up each other's world

我們在撕裂彼此的世界

We should be in harmony

我們應該要和平融洽

Boy and girl, that is the promise we made

男孩啊女孩,這是我們的承諾

Back in the day, 

回到這天,

we told each other things wouldn't be this way

我們告訴彼此事情不該這般發展

I think we should work this out

我想我們要來解決

It's alright baby we can scream and shout

我們可以暢所欲言


I don't know

我不知道

If I care

自己是否在乎

I'm a jerk

我是個混蛋

Life's not fair

人生並不公平


Fighting all the time

永遠在爭執

This is out of line

一切都脫了序

She loves me not, loves me not

她不愛我了,不愛我了

Do you realize

你懂了沒

I won't compromise

我是不會妥協的

She loves me not, loves me not

她不愛我了,不愛我了

Life's not fair!

人生不公平!

Life's not fair!

人生不公平!

Life's not fair!

人生不公平!


I'm a jerk

我是混帳......


Life's not fair

人生不公平......


She loves me not, loves me not

她不愛我了,不愛我了

2 則留言:

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/