尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2021年2月7日 星期日

Puddle of Mudd - Control [中文歌詞]

 第二百一十二次中文翻譯

"Control" by Puddle of Mudd

Album: Come Clean (2001)




這首是讓puddle of mudd打響名號的專輯Come Clean

我最愛的是blurry(還不小心變成我spotify2020年聽最多的歌曲)

接下來就是這首Control了

很標準的post grunge風格,和弦流暢,歌詞和副歌充滿野性





lyrics:


I love the way you look at me

我喜歡你看著我的樣子

I feel the pain you place inside

我感受到你深藏的痛苦

You look me up inside your dirty cage

你從自己骯髒的牢籠裡望向我

Well I'm alone inside my mind

唔,我內心也是孤獨的

I'd like to teach you all the rules

我想教你種種規矩

I'd get to see them set in stone

我等著看這些規矩文風不動

I like it when you chain me to the bed

我喜歡你把我鎖在床上

Well then your secrets never shone

這樣妳的祕密就不會洩漏了


I need to feel you

    需要感受妳

You need to feel me

妳    需要感受我

I can't control you

    無法控制妳

You're not the one for me, no

妳不是我的真命天女

I can't control you

    無法控制妳

You can't control me

    無法控制我

I need to feel you

    需要感受妳

So why's there even...

所以為何是......


I love the way you rake my skin

我喜歡妳刮破我皮膚的方式

I feel the hate you place inside

我感受到妳深藏的仇恨

I need to get your voice out of my head

我需要把妳的聲音從腦內拋開

'Cause I'm the guy you'll never find

因為我想讓妳找不到我

I think you know all the rules

我想妳已經知道規矩了

There's no expressions on your face

妳冷血的面無表情

I hope that some day you will let me go

我希望有天妳肯讓我走

Release me from my dirty cage

也把我從骯髒的牢籠救出


I need to feel you

我    需要感受妳

You need to feel me

妳    需要感受我

I can't control you

我    無法控制妳

You're not the one for me, no

不,妳不是我的真命天女

I can't control you

我    無法控制妳

You can't control me

妳    無法控制我

I need to feel you

我    需要感受妳

So why's there even you and me?

所以為何剛好是妳我兩人?


I love the way you look at me

我喜歡妳看著我的方式

I love the way you smack my ass

我喜歡妳打我屁股的樣子

I love the dirty things you do

我愛妳做的種種骯髒事

I have control of you                   

這樣我才好控制妳                    (*4)


I need to feel you

我    需要感受妳

You need to feel me

妳    需要感受我

I can't control you

我    無法控制妳

You're not the one for me, no

不,妳不是我的真命天女

I can't control you

我    無法控制妳

You can't control me

妳    無法控制我

I need to feel you

我    需要感受妳

So why's there even you and me...

所以為何剛好是妳我兩人......


(You aren't the one for me, no)    (*3)

妳才不是我的真命天女

You aren't the one for me, no

妳才不是我的真命天女

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/