尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2021年8月3日 星期二

Puddle of Mudd - Nobody Told Me [中文歌詞]

 第二百四十二次中文翻譯

"Nobody Told Me" by Puddle of Mudd

Album: Come Clean (2001)





根據Genius,這首歌被認為是主唱Wesley的童年回顧,他的母親很早就離世,沒有人教他做人處事的道理,以及遭遇不幸時該如何度過。






Looking back in my childhood

回頭看待自己的童年

Wasn't too bad but it wasn't that great

不算太差但也沒多好

I carry the luggage like a bag of bricks

我拖著行李,重得像磚塊

Feels like it's holding me down again

感覺又快要被自己拖垮


Staring down a pitch black road

盯著漆黑的柏油路

Painted lines show me the direction

一路上的指標指引著我

Sun is burning on my face

強烈的陽光照著我的臉龐

Sun is setting me on fire

彷彿在我身上點起了火


Nobody told me where to go

沒有人告訴我何去何從

Nobody told me where to run

沒有人告訴我該逃去哪


I can't find my way back home

我找不到回家的路

Lost my head down there somewhere

天旋地轉不知此處是何處

Could we just be gone alone

我們能不能一走了之

Lived in doubt and fear I've shown

我一直活在困惑與恐懼中


Gazing down a long gray road

盯著長長的灰色道路

I see the stop sign way up ahead

我終於看見公車站牌

The sun is burning on my face

強烈的陽光照著我的臉龐

Sun is setting me on fire

彷彿在我身上點起了火


Nobody told me where to go

沒有人告訴我何去何從

Nobody told me where to run

沒有人告訴我該逃去哪

Nobody told me where to go

沒有人告訴我何去何從

Nobody told me, nobody told me

沒人告訴我,沒人告訴我


Same old shit, different day

同樣的狗屁,日復一日

Gotta get up, gotta get up

該清醒了吧,該清醒了吧

Same old shit, different day

同樣的狗屁,日復一日

Gotta get up, gotta get up

該清醒了吧,該清醒了吧

Gotta get up, gotta get up

該清醒了吧,該清醒了吧

Gotta get up, gotta get up

該清醒了吧,該清醒了吧


I can't find my way back home

我找不到回家的路

Lost my head down there somewhere

天旋地轉不知此處是何處

Could we just be gone alone

我們能不能一走了之

Lived in doubt and fear I've shown

我一直活在困惑與恐懼中


Gazing down a long gray road

盯著長長的灰色道路

I see the stop sign way up ahead

我終於看見公車站牌

The sun is burning on my face

強烈的陽光照著我的臉龐

Sun is setting me on fire

彷彿在我身上點起了火


Nobody told me where to go

沒有人告訴我何去何從

Nobody told me where to run

沒有人告訴我該逃去哪

Nobody told me where to go

沒有人告訴我何去何從

Nobody told me, nobody told me

沒人告訴我,沒人告訴我

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/