尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2021年8月29日 星期日

AFI - The Last Kiss [中文歌詞]

 第二百四十七次中文翻譯

"The Last Kiss" by AFI

Album: Black Sails in the Sunset (1999)



AFI最早期的音樂 - 龐克

在emo的年代尚未開始之前,AFI早已成立,他們最早期的音樂是這種快速的龐克曲風,中期Sing the Sorrow是龐克再加上emo,後期比較像普通的龐克搖滾

這首歌還滿病態的,是情勒+恐怖情人+自殘行為,應該要貼個E標








Hung in your room, swaying, hoping only that you'll see

我懸吊在你房間,身體擺盪著,只希望你會看見我

All by myself, I'm alone in such poor company

只剩我自己,我獨自在窘迫的世界

The deeper I think, the deeper I seem to sink

我想得越多,陷得越深

I can't

我無法--


Stop the insects that are feeding

別讓這些昆蟲再犧牲

Pull the needles from beneath my skin

把針刺從我身上剃除


I broke myself, shattered, tied a bow around every piece

我摧毀自我、弄得支離破碎、再將每個碎片精心包裝

You'll love the eyes, have they always shone so vacantly?

你會喜歡這雙眼睛的,你瞧他們有如此空洞地發亮過嗎?

The more I show the less you'll want to know

我展露的越多,能吸引你的越少

I can't

我無法--


Stop the insects that are feeding

別讓這些昆蟲再犧牲

Pull the needles from beneath my skin

把針刺從我身上剃除


Now I'm on display, I am becoming

現在我要展示,我今天將

hurt myself today, it's all for you

自我傷害,為了獻給你

Do you like, do you like what I'm becoming?

你喜歡嗎? 喜歡我

cut myself today, it's all for you

自殘的樣子嗎? 這都是為了你


I part the night, flashing, approaching as I watch you flee

我切割黑夜、光速接近,當我看著你逃離

Pushed through your panes, seems I've landed quite uncomfortably

推開你位子的窗,我摔落得很難看

But as I pass through souls of broken glass

但當我穿透你晶透破碎的靈魂時

I can't

我無法--


Stop the insects that are feeding

別讓這些昆蟲再犧牲

Pull the needles from beneath my skin

把針刺從我身上剃除


Now I'm on display, I am becoming

現在我要展示,我今天將

hurt myself today, it's all for you

自我傷害,為了獻給你

Do you like, do you like what I'm becoming?

你喜歡嗎? 喜歡我

cut myself today, it's all for you

自殘的樣子嗎? 這都是為了你

 - - -

Please don't ask me just what I think

別問我我在想什麼

Trust me, you don't want to know

相信我,你不會想知道的

Please don't ask me to open up

請別要求我敞開心胸

Trust me, trust me, because I can't

相信我,相信我,我真的無法--


Now I'm on display, I am becoming

現在我要展示,我今天將

hurt myself today, it's all for you

自我傷害,為了獻給你

Do you like, do you like what I'm becoming?

你喜歡嗎? 喜歡我

cut myself today, it's all for you

自殘的樣子嗎? 這都是為了你


It's all for you

都是為了你



沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/