尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年5月18日 星期一

我不做人啦! Dio - Straight Through the Heart [中文歌詞]

第一百四十九次中文翻譯
"Straight Through the Heart" by Dio
Album: Holy Diver (1983)


Holy Diver 金屬圈公認的經典專輯



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

替身使者: Dio Brando (屌.不懶惰)
替身名稱: ZA WARUDO! 八秒過去了!WRYYYYYYYYYYYYY!


還是人類的時候




在座的哪位,有誰不認識咱們Dio爺!
今天要翻譯DIO的歌,真是讓我High到不行!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------









lyrics:

Hanging from the cobwebs in your mind
在你心中的蜘蛛網懸掛
It looks like a long, long way to fall
墜落的過程是條漫漫長路
No one ever told me life was kind
從沒人跟我說人生溫順
I guess I never heard it, never heard it all
我想我從未聽說,從未聽說

Living in a world of make believe
活在一個虛構的世界
I can hide behind what's real
我反而能隱蔽在真實身後
But wearing your emotions on your sleeve
但你總是將情緒表露於外
And they all know what you feel
於是他們都知道你的感受

And here it comes again
然後,又來了
Straight through the heart
椎心之痛
Straight through the heart
椎心之痛

Oh, never tell a secret with your eyes
哦,永遠別讓大家猜透眼神
It's the eyes that let you down
這雙眼神會使你悲傷
Tell a little truth with many lies
三分真實,七分虛假
It's the only way I've found
這是我唯一找到的辦法

Oh here it comes again
哦,它又來了
Straight through the heart
椎心刺骨
Straight through the heart
椎心刺骨

Shout to the wind
對著狂風咆嘯
How can you hurt me this way
"你怎麼能這樣對待我"
Oh once it begins
當它再次襲來
It looks like it's coming to stay
它看似就要賴著不走

Hanging from the cobwebs in your mind
在你心中的蜘蛛網懸掛
It looks like a long, long way to fall
墜落的過程是條漫漫長路
No one ever told me life was kind
從沒人跟我說人生平穩
I guess I never heard it, never heard it all
我想我從未聽說,從未聽說

But here it comes again
但它又來了
Straight through the heart
椎心之痛
Straight through the heart
椎心之痛

Here it comes again
又來了
Straight through the heart
椎心刺骨之痛
In the middle of the heart
突破你的心防
Now don't stand still, they'll get you
別站著不動,他們會找上你
Right through your heart
正中你的心防
And here it comes, here comes again
然後它又來了,它又來了
Straight through the heart
那椎心刺骨之痛













沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/