尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年5月19日 星期二

石之自由 -- Jimi Hendrix - Stone Free [中文歌詞]

第一百五次中文翻譯
"Stone Free" by Jimi Hendrix (Experience)
Album: Are You Experienced (1967)

紫煙(Purple Haze) 也是來自這張專輯


*這是尬叉的第150次翻譯
*本次翻譯獲尬叉翻過最古老歌曲紀錄 (53年前)
*尬叉是動畫檔還沒有看過石之海
*尬叉還沒有看過任何空調徐倫的本本





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

替身名稱: Stone Free / 石之自由
替身使者: 空條徐倫


再不好好教小孩啊




Jimi Hendrix是開創搖滾和金屬先河的一位藝術家,他的音樂富含實驗性,對吉他試出各式各樣的聲音,又有前人藍調和爵士樂的調調,Stone Free的節奏和riff也常被後人借用。(無資料來源)





lyrics:

Everyday in the week I'm in a different city
每天我都在不同的城市徘徊
If I stay too long, the people try to pull me down
要是待得太久,人們便會將我驅逐
They talk about me like a dog, talk about the clothes I wear
他們像是惡犬對我吠叫、對我的衣著品頭論足
But they don't realize they're the ones who's square
但他們不明白他們自己才是老古板

Hey, and that's why you can't hold me down
嘿,這就是你管不住我的原因
I don't want to be down
我不想被控制
I got to move on
我要前往下個地方
Aw!

Stone free, to do what I please
自由的石頭,讓我盡情開心
Stone free, to ride the breeze
自由的石頭,乘風而行吧
Stone free, I can't stay
自由的石頭,我不能再停留
I got to, got to, got to get away right now
我就要、我就要、我要趕快閃人
Yeah,
alright

Listen to this baby
聽好了
A woman here, a woman there, try to keep me in a plastic cage
有幾位女人,想要把我關進塑料做的牢籠
But they don't realize it's so easy to break
但他們不明白要打破是多麼容易
Oh but sometimes I can, ha
不過有時候,嘿
I can feel my heart kind of running hot
我覺得我的心熱血沸騰
That's when I got to move, before I get caught
那是在我趕緊在被抓之前離開之際

Hey, and that's why you can't hold me down
嘿,這就是你管不住我的原因
I don't want to be down
我不想被控制
I got to move on
我要前往下個地方
Aw!

I said
我說
Stone free, to do what I please
自由的石頭,讓我盡情開心
Stone free, to ride the breeze
自由的石頭,乘風而行吧
Stone free, I can't stay
自由的石頭,我不能再停留
I got to, got to, got to get away
我就要、我就要,我就要離去
Yeah, aw
Turn me loose baby
鬆綁我吧寶貝

(solo)
yeah, aw
uh huh, yeah

I said
我說
Stone free, to do what I please
自由的石頭,讓我盡情開心
Stone free, to ride the breeze
自由的石頭,乘風而行吧
Stone free, I can't stay
自由的石頭,我不能再停留
(Stone free) I got to, got to, got to get away
(自由的石頭) 我就要、我就要,我就要離去


Stone free, I'm gonna leave right now
自由的石頭,我現在就要走人
Stone free, don't turn on me back
自由的石頭,別想攔住我
Stone free, I'm going on down the highway, yeah
自由的石頭,我駛向高速公路
Stone free, got to, got to, got to, got to
自由的石頭,就要就要就要就要
Stone free, ooh hell, bye bye baby
自由的石頭,喔,再見了寶貝
Stone free, Aw
自由的石頭



2 則留言:

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/