尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2023年1月4日 星期三

Survivor - I Can't Hold Back [中文歌詞]

 第二百八十四次中文翻譯

"I Can't Hold Back" by Survivor

Album: Vital Signs (1984) 







Where's the jojo reference?  - Survivor

生存者的能力非常隱微特殊--它會通過導電向腦部釋放微弱的訊號,激起人們互相殘殺的情緒,不分敵我,被Dio認為是「最難用的替身」而送給普奇神父,普奇神父再用無敵的光碟燒錄機白蛇,丟給某個最高安全級別牢房的人製造騷亂。



說實在的,在沒做jojo翻譯系列之前,我對Survivor的認識只有Eye of the tiger...

這系列真的令我探索到很多比我年紀大一輪的團



(MV好老套...不對他們本來就老樂團)



lyrics:

There's a story in my eyes

我的眼中隱含著故事

Turn the pages of desire

翻開新的慾望之頁

Now it's time to trade those dreams

現在是時候兌現那些夢

For the rush of passion's fire

為了來勢洶洶的熱情之火


I can feel you tremble when we touch

我能感受妳指尖碰觸時的顫抖

And I feel the hand of fate

隨後我感受到這是命中注定

Reaching out to both of us

往我們倆身上蔓延

I've been holding back the night

我試圖阻攔夜晚的流逝

I've been searching for a clue from you

我苦尋妳的線索

I'm gonna try with all my might

我要用盡所有力氣

To make this storyline come true

讓我的美夢成真


Can you feel me tremble when we touch

妳能感受到我們指尖碰觸時的顫抖嗎?

Can you feel the hand of fate

妳感受到這是命中註定了嗎?

Reaching out to both of us

往我們倆身上蔓延

This love affair can't wait

我們的戀愛關係勢不可擋


I can't hold back, I'm on the edge

我無法再按耐,我已到了極限

(I can't hold back)

(我無法再忍耐)

Your voice explodes inside my head

妳的聲音在我腦中爆炸

I can't hold back, I won't back down

我無法再按耐,我不會再回頭

Girl it's too late to turn back now

女孩,現在反悔已來不及了


Another shooting star goes by

又一顆流星飛逝

And in the night the silence speaks to you and I

萬籟俱寂的夜裡只剩妳我兩人

And now the time has come at last

時間已到了最後關頭

Don't let the moment run too fast

別讓這個時刻過得太快


I can feel you tremble when we touch

我能感受妳指尖碰觸時的顫抖

And I feel the hand of fate

我感受到這就是命中注定

Reaching out to both of us

往我們倆身上蔓延

There's a story in my eyes

我的眼中隱含著故事

Turn the pages of desire

翻開新的慾望之頁

Now it's time to trade those dreams

現在是時候兌現那些夢

For the rush of passion's fire

為了來勢洶洶的熱情之火


I can't hold back, I'm on the edge

我無法再按耐,我已到了極限

(I can't hold back)

(我無法再忍耐)

Your voice explodes inside my head

妳的聲音在我腦中爆炸

I can't hold back, I won't back down

我無法再按耐,我不會再回頭

Girl it's too late to turn back now

女孩,現在反悔已來不及了


I can feel you tremble when we touch

我能感受妳指尖碰觸時的顫抖

And I feel the hand of fate

我感受到這就是命中注定

Reaching out to both of us

往我們倆身上蔓延

This love affair can't wait

我們的戀愛關係勢不可擋


I can't hold back

I can't hold back

I can't hold back

I can't hold back

我無法再按耐......



沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/