尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年7月16日 星期四

Papa Roach - Broken As Me [中文歌詞]

第一百七十次中文翻譯
"Broken As Me" by Papa Roach
Album: F.E.A.R (2015)


F.E.A.R = Face Everything And Rise


如果有個人對你很壞,讓你心痛
不妨想想,ㄟˊ 說不定他也承受一樣的痛苦  才想要以怨抱怨
此時你就可以說 "I see, you're just as broken as me"





lyrics:



You're just as broken as me
你就跟我一樣崩壞!

Shut your mouth, cause I can see through the lies
閉上你的嘴,我可以看穿你的謊言
We're only getting sicker from the secrets we hide
我們只會因為隱藏的秘密讓關係更加病態
Disaster is our master as we lay here burning in bed
當我們在劫難逃時發現災難好比我們的導師
But something tells me I cannot give up on you yet
但有聲音告訴我我不能放棄你
I will not give up on you today
我今天不會放棄你的!

I will forgive and forget
我會放下並淡忘一切
Cause I know that it will set me free
因為我知道唯有這樣我才能自由
But all that's left its the emptiness inside of me
但這麼做的後果就是承受內心的空虛孤獨
You murdered my heart
你謀殺了我的心
Broke my trust and watch me fade away
破壞我的信任還試圖看我走向滅亡
Now I see, now I see
現在我懂了,我都懂了
That you're just as broken as me
原來你也跟我一樣崩壞
You're just as broken as me
你就跟我一樣崩壞

You always play the victim and you just can't decide
你永遠裝作受害者而什麼都不能決定
If the vicious way we love each other fucked up our lives
決定你該用什麼邪惡的方式愛我以搞砸彼此生活
When we standing in the aftermath our emptiness is what's left
當我們站在災後現場,只徒留空虛
And if you really loved me, will you love me to death?
如果你真的愛我,你能否愛到附上性命?
I will love you until the end
我會愛你直到永遠

I will forgive and forget
我會放下並淡忘一切
Cause I know that it will set me free
因為我知道唯有這樣我才能自由
But all that's left its the emptiness inside of me
但這麼做的後果就是承受內心的空虛孤獨
You murdered my heart
你謀殺了我的心
Broke my trust and watch me fade away
破壞我的信任還試圖看我走向滅亡
Now I see, now I see
現在我懂了,我都懂了
That you're just as broken as me
原來你也跟我一樣崩壞
You're just as broken as me
你就跟我一樣崩壞

You're just as broken as me!
你就跟我一樣崩壞!

I've been a slave
我變成奴隸
You've been a slave
你也變成奴隸
I've been a slave to the hatred in you, in me
我是被你的仇恨所控制的奴隸,加上我自己
I see
我瞭了
You're just as broken as me
你只是跟我一樣崩潰罷了

I will forgive and forget
我會放下並淡忘一切
Cause I know that it will set me free
因為我知道唯有這樣我才能自由
But all that's left its the emptiness inside of me
但這麼做的後果就是承受內心的空虛孤獨
You murdered my heart
你謀殺了我的心
Broke my trust and watch me fade away
破壞我的信任還試圖看我走向滅亡
Now I see, now I see
現在我懂了,我都懂了
That you're just as broken as me
原來你也跟我一樣崩壞
You're just as broken as me
你就跟我一樣崩壞
You're just as broken as me
你跟我一樣崩潰
You're just as broken as me
你跟我一樣崩潰
You're just as broken as me...
你跟我一樣崩潰......

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/