尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年7月8日 星期三

Papa Roach - Blood Brothers [中文歌詞]

第一百六十二次中文翻譯
"Blood Brothers" by Papa Roach
Album: Infest (2000)




這張專輯Infest有兩大歌詞取向
一個是社會批判(人民的法槌?)
一個是用蟑螂的視角看世界,或是探討人與蟑螂或人與萬物的生命關係(between angels and insects)
像這首Blood Brothers就是後者
"It's our nature to kill ourselves" 我們就是指蟑螂

只是蟑螂會互相戕害嗎?? 我生物不好請各位網友解答





lyrics:



Watch your back because the next man is coming
注意你背後因為下個人要來了
And you don't know if the next man is dumbing
而且你不知道他是否靜靜潛入
Survival of the fittest what it is
這個族類就是適者生存
I got your back, you got my back and that's the biz
我掌握你的要害,你也掌握我的,就是這麼回事
Blood is rushing through my veins, I got the power
血液在體內奔騰,我充滿力量
Channel the energy and with my strength I will devour
為了補充能量和力量,我會吞食你
Sickening thoughts is running through my head
這噁心的想法掠過我的腦門
That's when I realize I'm glad I'm not dead
那時我才明瞭很慶幸自己沒死

Corruption and abuse
腐敗和暴力
The salesman of our blood
是我族血液的主打商品
For the public's craving
為了滿足大眾
Existence in the dark
存在於黑暗中

It's in our nature to destroy ourselves
我們的天性 就是自相殘殺
It's in our nature to kill ourselves
我們的天性 就是自取滅亡
It's in our nature to kill each other
我們的天性 就是充滿殺戮
It's in our nature to kill kill kill
我們的天性就是殺!殺!殺!

It was a dream and then it hit me, reality struck
那原本是夢但它打醒我,現實被攻陷
And now my life is all shifty and it all moves fast
而現在我的人生變化無常,事物來去迅速
Close to a buck fifty; we all stand strong
刀疤快深及雙頰,我們仍屹立不搖
In respect to the family in times of insanity
對家庭而言這是一個瘋狂時代
And through words of profanity
穿插褻瀆的語彙
I describe our dysfunctional family
我如此描述我們失敗的家庭
Blood brothers keep it real to the end
血盟兄弟們要堅持自我到最後
Deeper than the thoughts you think, not a trend
比你的想法要來得深,可不是跟風

Corruption and abuse
腐敗和暴力
The salesman of our blood
是我族血液的主打商品
For the public's craving
為了滿足大眾
Existence in the dark
存在於黑暗中

It's in our nature to destroy ourselves
我們的天性 就是自相殘殺
It's in our nature to kill ourselves
我們的天性 就是自取滅亡
It's in our nature to kill each other
我們的天性 就是充滿殺戮
It's in our nature to kill kill kill
我們的天性就是殺!殺!殺!               (*2)


Again and again
重蹈覆轍

Corruption and abuse
腐敗和暴力
The salesman of our blood
是我族血液的主打商品
For the public's craving
為了滿足大眾
Existence in the dark
存在於黑暗中

It's in our nature to destroy ourselves
我們的天性 就是自相殘殺
It's in our nature to kill ourselves
我們的天性 就是自取滅亡
It's in our nature to kill each other
我們的天性 就是充滿殺戮
It's in our nature to kill kill kill
我們的天性就是殺!殺!殺!

Kill!kill!kill!
刣!刣!刣!   (*6)

kill! kill!
刣!刣!

It's in our nature to destroy ourselves
我們的天性 就是自相殘殺
It's in our nature to kill ourselves
我們的天性 就是自取滅亡
It's in our nature to kill each other
我們的天性 就是充滿殺戮
It's in our nature to kill kill kill
我們的天性就是殺!殺!殺! 

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/