尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年7月15日 星期三

Papa Roach - Skeletons [中文歌詞]

第一百六十九次中文翻譯
"Skeletons" by Papa Roach
Album: F.E.A.R (2015)



其實這首歌是這次翻譯計畫的起點
我本來就滿常聽Papa Roach的
一天聽到skeleton就覺得,嗯感覺papa roach很多不是主打的歌也很棒
網路上也都沒什麼人翻譯
我能不能找到10首自己覺得好聽卻又沒人翻譯的歌呢?
結果還真的找到 還超過(會有第171篇XD)

'I will shed my sins, I'll show you my skeletons'






lyrics:

I can see myself in a broken reflection (And I'm not okay)
我能在零碎的反射中看見自己  (我現在糟透了)
Which magnifies my imperfection (And I'm not okay)
反射放大了我的缺陷  (而我糟透了)
Beaten down, and I'm crawling, I'm craving affection
被擊倒的我在地上爬行,渴求得到愛
Afraid of rejection
害怕得到拒絕
Comfort in violence, suffer in silence
在暴力中取得自適,在沉默中感到痛苦
Lost in self deception
自欺欺人、迷失自我
is there no salvation?
前方是否沒有救贖?

Brick by brick I've built this wall
我一磚一瓦搭建封閉世界
I shut you out to break the fall
我把你拒於門外,阻止我的墜落
I will shed my sins
我會掙脫一切的罪
I'll show you my skeletons
你將看見赤裸的我
One by one we cast the stones
我們一顆又一顆的丟擲石頭
Flesh and blood, and broken bones
直到露出血和肉,和破裂的骨頭
Burn away the sins
將罪燃燒殆盡
We all have our skeletons
我們將看見真實的彼此
We all have our skeletons
我們將看見真實的彼此

I have lost myself in my addictions (and I'm not ok)
我被自己染上的癮所迷失 (我現在糟透了)
There's no faith in fear or self destruction (and I'm not ok)
在恐懼和自我毀滅裡是沒有信仰的 (而我糟透了)
Falling out, falling down
鬆脫、墜落
And I'm crawling to you to confess my intentions
我蹣跚爬向你傾訴我的罪狀
Comfort in violence, suffer in silence
在暴力中感到自若,在沉默中感到痛苦
Lost in self deception
自欺欺人、迷失自我
is there no salvation?
前方是否沒有救贖?

Brick by brick I've built this wall
我一磚一瓦搭建封閉世界
I shut you out to break the fall
我把你拒於門外,阻止我的墜落
I will shed my sins
我會掙脫一切的罪
I'll show you my skeletons
你將看見赤裸的我
One by one we cast the stones
我們一顆又一顆的丟擲石頭
Flesh and blood, and broken bones
直到露出血和肉,和破裂的骨頭
Burn away the sins
將罪燃燒殆盡
We all have our skeletons
我們將看見真實的彼此
We all have our skeletons
我們將看見真實的彼此

brick by brick by brick by brick by brick by brick by brick...
一磚一瓦、一磚一瓦、一磚一瓦、一磚一瓦......
Skeletons
一絲不掛
Skeletons
露出骨頭

Brick by brick I've built this wall
我一磚一瓦搭建封閉世界
I shut you out to break the fall
我把你拒於門外,阻止我的墜落
I will shed my sins
我會掙脫一切的罪
I'll show you my skeletons
你將看見赤裸的我
One by one we cast the stones
我們一顆又一顆的丟擲石頭
Flesh and blood, and broken bones
直到露出血和肉,和破裂的骨頭
Burn away the sins
將罪燃燒殆盡
We all have our skeletons
我們將看見真實的彼此
We all have our skeletons
我們將看見真實的彼此

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/