尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年7月17日 星期五

絕頂升天啦! Papa Roach - Elevate [中文歌詞]

第一百七十一次中文翻譯
"Elevate" by Papa Roach
Album: Who Do You Trust? (2019)






PAPA ROACH 10篇夠不夠?    (台下觀眾:不夠~)
主委感恩再加碼  原本十篇變成10+1啦!

%%蟑螂系列的最後一首 是去年的新歌
最新一張專輯對搖滾樂迷來講可能會很失望
因為幾乎都是電音/edm rock
而且老實講也沒有其他的電子音樂來得吸引人
但這首elevate就不錯
反正大家就當體驗看看蟑螂老爹不同的一面吧~








lyrics:

Whoa, lift me higher
窩喔,帶我飛得更高
Whoa, when I get down
窩喔,當我低落的時候
Whoa, lift me higher
窩喔,帶我飛得更高
Whoa, Whoa oh
窩喔,窩喔喔

I swear to God that it might just be the death of me
我對天發誓這可能是我的死期
Just count the reasons why I'm crazy, yeah, it's stressing me
相信我變得瘋狂的理由吧,對,它造成很大的壓力
I'm burning pictures of myself like it could set me free
我開始焚毀有自己的照片以為這樣會讓我自由
But I can't stop because I gotta reach my destiny, like hey, whoa
但我停不下來,因為我要完成我的使命,嘿喔!
I was dead, now I'm living because I made my decision
我過去死氣沉沉,現在我因為下定決心而甦醒
No, I will not be a victim, and I'm like "Hey, whoa"
不,我不會受難,我會活著喊出 "嘿!喔!"
No, I don't need permission to elevate with precision
不,我可以不經允許就直接精準升空
I'm 'bout to break through the ceiling
我準備要把天花板打破

'Cause I need something to lift me up when I'm down
因為我需要一些東西在我低落時帶我起飛
I get lost in my head for so long, I can't get out
我被自己的心魔困住太久,逃不出來
When I'm feeling like I'm crawling in my skin and sinking down
當我感覺像是"爬滿每一吋肌膚"後被淹沒*
I need something to lift me up
我需要有人帶我浮上水面

I wanna elevate
我想飛上天
Elevate
飛上天
Watch me elevate
看我飛上天
Whoa, lift me higher
窩喔,帶我飛得更高
Whoa, when I get down
窩喔,當我低落時
Whoa, lift me higher
窩喔,帶我飛得更高
Whoa, watch me elevate
窩喔,看著我飛上天

I know they say that the best is always yet to come
我知道他們說最好的總是稍後到來
But nothing happens, I can't sit and wait until I'm numb
但毫無進展時,我總不能坐著等到自己麻痺
I get that feeling in my soul, then I cut and run
我感受靈魂深處的呼喊,我切斷一切開始跑
'Cause I can't take another second, watch me elevate, like hey, whoa
因為我無法再等一分一秒,看著我起飛,嘿喔!
Yeah, I'm taking this vision, my God, body has risen
耶,用我的視角,天啊,身體飄浮空中
No, I can't stop with this rhythm, and I'm like "Hey, whoa"
不,我不會停止這個節奏,我就像是"嘿!喔!"
No, my mind ain't a prison, I won't succumb to these villains
不,我的心才不像監獄,我不會屈服於邪惡
They keep attacking my feelings
他們攻擊我的情緒

'Cause I need something to lift me up when I'm down
因為我需要一些東西在我低落時帶我起飛
I get lost in my head for so long, I can't get out
我被自己的心魔困住太久,逃不出來
When I'm feeling like I'm crawling in my skin and sinking down
當我感覺像是"爬滿每一吋肌膚" 後被淹沒*
I need something to lift me up
我需要有人帶我浮上水面


I wanna elevate
我想飛上天
Elevate
飛上天
Watch me elevate
看我飛上天
Whoa, lift me higher
窩喔,帶我飛得更高
Whoa, when I get down
窩喔,當我低落時
Whoa, lift me higher
窩喔,帶我飛得更高
Whoa,
窩喔,
I wanna elevate
我想飛上天


---註解分隔線---




When I'm feeling like I'm crawling in my skin and sinking down
當我感覺像是"爬滿每一吋肌膚"後被淹沒*
似曾相識的歌詞?






沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/