尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年8月22日 星期六

Three Days Grace - Goin' Down [中文歌詞]

Three Days Grace全盛時期十首精選
第一百九十次中文翻譯
"Goin' Down" by Three Days Grace
Album: Life Starts Now (2009)


這首歌前奏詭異,歌詞也滿詭異,呈現出來的氛圍還蠻新穎的




lyrics:



Took me down to the river
將我壓進河流中
So I could drown, drown, drown
我搞不好就會溺水~水~水~
Looking up through the water
在水中我仰望上空
I kept sinking down, down, down
我不斷地沉,沉,沉
I feel like I'm dying
我覺得我快掛了
I got one foot in the ground
我一隻腳已著地
Never knew what love was
一直不懂愛是什麼
Until you came around
直到你前往

You're going down
你在沉淪
You're going down, down
你也在往下沉,沉
You walk all over me
你走過我
You never thought I'd be
你萬萬沒想到
The one who's laughing now
我會是笑著看你跌落的人
Now that you're going... down
現在你在向下沉淪

Take you down to the basement
把你帶到地底
You look around, round, round
你四處張望,望,望
And we sit there in silence
我們坐著保持沉默
I watch you go down, down, down
我看著你沉,沉,沉
I feel like I'm flying
我覺得我要飛起來
I got my head in the clouds
我的腦袋已在九霄雲外
Never thought I was crazy
一直不以為自己會瘋狂
Until you came around
直到你前往

You're going down
你在沉淪
You're going down, down
你在往下沉,沉
You walk all over me
你走過我
You never thought I'd be
你萬萬沒想到
The one who's laughing now
我會是笑著看你跌落的人
Now that you're going down
現在你在向下沉淪

You're going down, down
你在往下沉,沉
You walk all over me
你走過我
You never thought I'd be
你萬萬沒想到
The one who's laughing now
我會是笑著看你跌落的人
Now that you're going
現在你在
down
沉淪~
haha, woo!
哈哈哈!
Took me down to the river, so I could
把我拖進河流裡,我搞不好就會
drown, drown, drown
溺,溺,溺

You're going down
你在沉淪
You're going down, down
你在往下沉,沉
You walk all over me
你走過我
You never thought I'd be
你萬萬沒想到
The one who's laughing now
我會是笑著看你跌落的人
Now that you're going down (down, down, down)
現在你在向下沉淪 (沉,沉,沉)

You're going down, down (down)
你在往下沉,沉 (沉)
You walk all over me
你走過我
You never thought I'd be
你萬萬沒想到
The one who's laughing now
我會是笑著看你跌落的人
Now that you're going down
現在你在向下沉淪

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/