尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年8月5日 星期三

Breaking Benjamin - Lights Out [中文歌詞]

Dear Agony補完計畫(4/5)
第一百八十次中文翻譯
"Lights Out" by Breaking Benjamin
Album: Dear Agony (2009)



這首歌是以病魔為第一人稱,很猖狂地對"我"表示它已戰勝,! 這副身體太弱了!(DIO?)

雖然"Lights Out"貴為本專三首單曲的其中一首,但我個人不太喜歡
我覺得其他首更有出單曲的實力









lyrics:

I am done pretending
我的偽裝任務已結束
You have failed to find what's left
你連最後剩什麼都找不到
I will suck you dry again
我會把你吸乾抹淨
Some are not worth saving
有些事物不值得拯救
You are such a pretty mess
你就是一團垃圾
I will choke the life within
我會再次掐住你的命脈

Now you want to take me down
你現在想要扳倒我
As if I even care
說得好像我在乎
I am the monster in your head
我是你腦中的怪獸
And I thought you'd learn by now
我想你現在應該學會
It seems you haven't yet
不過看來似乎還沒
I am the venom in your skin
我是在你體內流串的毒液
And now your life, is broken!
你的生命將被我完全粉碎!

After the lights go out on you
當你身上的光芒散盡之後
After your worthless life is through
當你一文不值的人生過完之後
I will remember how you scream
我會記得你是如何慘叫
I can't afford to care
我不容許自己在乎
I can't afford to care
我不容許自己在乎

I am suffocating
我難以呼吸
You have failed to pull me in
你抓不到我的
I will drag you down again
我會再次把你拖垮
Life is unrelenting
生命總是不屈不撓
Feeding lies into my head
對我的腦袋餵養謊言
I will feed the lies you live
我會塞給你每天活著的謊言

Now you want to take me down
你現在想要扳倒我
As if I even care
說得好像我在乎
I am the monster in your head
我是你腦中的怪獸
And I thought you'd learn by now
我想你現在應該學會
It seems you haven't yet
不過看來似乎還沒
I am the venom in your skin
我是在你體內流串的毒液
And now your life, is broken!
你的生命將被我完全粉碎!

After the lights go out on you
當你身上的光芒散盡之後
After your worthless life is through
當你一文不值的人生過完之後
I will remember how you scream
我會記得你是如何慘叫
I can't afford to care
我不容許自己在乎
I can't afford to care
我不容許自己在乎

After the lights go out on you
當你身上的光芒散盡之後
After your worthless life is through
當你一文不值的人生過完之後
I will remember how you scream
我會記得你是如何慘叫
I can't afford to care
我不容許自己在乎
I can't afford to care
我不容許自己在乎

I can't afford to care
我無法再更在乎了
I can't afford to care
我無法再更在乎了



沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/