尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年8月7日 星期五

Breaking Benjamin - Into The Nothing [中文歌詞]

Dear Agony補完計畫(5/5)
第一百八十一次中文翻譯
"Into The Nothing" by Breaking Benjamin
Album: Dear Agony (2009)



這是這個系列的最後一首歌!
這張專輯所有的歌若不是我翻譯過了,就是網路上已有翻譯,連結如下:

01 Fade Away
02 I will not bow
03 Crawl
04 Give me a sign (由Youtube頻道"Tiger Lord"翻譯)
05 Hopeless
06 What lies beneath
07 Anthem of the angels (是"夜間飛行"部落格所譯)
08 Lights Out
09 Dear Agony
10 Into the nothing (本首)
11 Without You





這首歌被維基百科選為"Breaking Benjamin標準曲風"示範曲。
因此我們可以說這首歌很班哲明 (?
Ben說,這首歌出發點是對在海外的美國士兵致敬(Unknown Soldier這首歌也是),但寫的時候不想要寫得太針對性。



lyrics:



Screaming on the inside
從內心深處吶喊
I am frail and withered
我羸弱並枯萎
Cover up the wounds
想把傷口遮住
That I can't hide
卻難以隱藏
Walls that lie between us
高牆矗立你我之間
The saint within the sinner
罪人中難保沒有聖人
I have lost the nerve
我驚慌失措
But it's all right
不過請放心

Carry the wounded and shut your eyes
背負受傷的人,闔上雙眼
All will be forgiven, none will rise
萬事都會被原諒,但不再升起
Bury the fallen and lead the blind
掩埋殞落之人,指揮盲者
I will fight the loss
我會對抗失土
Dead inside
即便一片死寂

Into the nothing
走入虛無
Faded and weary
黯淡而疲倦
I won't leave and let you fall behind
我不會離開,不會讓你落於人後
Live for the dying
活著只為了死亡
Heaven, hear me
天堂啊,聽到我的聲音
I know we can make it out alive
我知道我們定能逃出生天

Leave me at the bottom
在最後關頭離開我
I am lost forever
我永遠消失了
Letters from the dead
遺體上的書信
Say goodbye
最後寫著"再見"
Sorrow falls upon us
悲痛降臨到我們身上
This will be the last time
這會是最後一次
Days begin to end
白日即將結束
But I'll get by
但我會努力撐過去

Follow the hopeless and shut your eyes
跟隨絕望的人,闔上雙眼
All will be abandoned, none will shine
萬物將被遺棄,失去光澤
Gather the broken and leave this life
匯集心碎的人,離開這個世界
Lying in the earth
肩並肩
Side by side
在大地上永久沉眠

Into the nothing
走入虛無
Faded and weary
黯淡而疲倦
I won't leave and let you fall behind
我不會離開,不會讓你落於人後
Live for the dying
活著只為了死亡
Heaven, hear me
天堂啊,聽到我的聲音
I know we can make it out alive
我知道我們定能逃出生天

I'll keep you inside
我會把你靠在懷裡
Where I lead, you cannot follow
我指引的路你無法行走
Straight into the light
直直地走進光中
As my breath grows still and shallow
當我尚存淺薄的呼吸

Into the nothing
走入虛無
Faded and weary
黯淡而疲倦
I won't leave and let you fall behind
我不會離開,不會讓你落於人後
Live for the dying
活著只為了死亡
Heaven, hear me
天堂啊,聽到我的聲音
I know we can make it out alive
我知道我們定能逃出生天

Stay with me
跟著我
You're all I have left
你是我的所有
I know we can make it out alive
我知道我們定能逃出生天
Stay with me
跟著我
You're all I have left
你是我的所有
I know we can make it out alive
我知道我們定能逃出生天

-

2024.4.4 第一次修改,感謝匿名網友的雅正,小弟會持續精進~

2 則留言:

  1. Fallen指的是陣亡的人.....

    回覆刪除
    回覆
    1. 已更正,
      小弟才疏學淺,謝謝您的雅正!

      刪除

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/