尬叉

叫做godX未免也太狂妄了,於是叫做尬叉。

是立志畫滿社會課本的男人,結果現在全都在翻譯外國搖滾金屬音樂。

對於地理有一點興趣,雜七雜八的寫作和評論在這裡也找得到。

搜尋此網誌

2020年8月16日 星期日

Three Days Grace - Bitter Taste [中文歌詞]

Three Days Grace全盛時期十首精選
第一百八十六次中文翻譯
"Bitter Taste" by Three Days Grace
Album: Life Starts Now (2009)




Bitter Taste是這張專輯數一數二的爽歌
苦澀的滋味,就是交往時的種種不愉快
所以最後要勇敢的say goodbye (單押*2)


lyrics:



Just let me say one thing
我只想說一件事
I've had enough
那就是我受夠了
You're selfish and sorry
你自私且應該感到歉疚
You'll never learn how to love
你永遠學不會如何愛人
As your world disassembles
當你的世界瓦解時
Better keep your head up
最好繼續抬頭挺胸

Your name, your face is
妳的名字,妳的面容
All you have left now
是你僅存的所有
Betrayed, disgraced
遭受背叛,冷落
You've been erased
妳被刪去了

So long, so long
再見,再見了
I have erased you
我移除對妳的記憶
So long, so long
再見,再見了
I've wanted to waste you
我一直想拋棄妳
So long, so long
再見,再見了
I have erased you
我移除對妳的記憶
I have escaped
我已經躲過
the bitter taste of you
妳帶來的苦澀滋味

Just let me clear my head
讓我整理一下思緒
I think I've had too much
我想我受夠了
You're so disappointing
妳太令人失望
But you make good use of it
但妳很擅長利用這點
As your world disassembles
當你的世界瓦解時
Better keep your head up
最好繼續抬頭挺胸

Your name, your face is
妳的名字,妳的面容
All you have left now
是你僅存的所有
Betrayed, disgraced
遭受背叛,冷落
You've been erased
妳被刪去了

So long, so long
再見,再見了
I have erased you
我移除對妳的記憶
So long, so long
再見,再見了
I've wanted to waste you
我一直想拋棄妳
So long, so long
再見,再見了
I have erased you
我移除對妳的記憶
I have escaped
我已經躲過
the bitter taste of you
妳帶來的苦澀滋味

Your name, your face is
妳的名字,妳的面容
All you have left now
是你僅存的所有
Betrayed, disgraced
遭受背叛,冷落
You've been erased
妳被刪去了

So long, so long
再見,再見了
I have erased you
我移除對妳的記憶
So long, so long (so long)
再見,再見了
I've wanted to waste you
我一直想拋棄妳
So long, so long
再見,再見了
I have erased you
我移除對妳的記憶
I have escaped
我已經躲過
the bitter taste
那苦澀滋味

I have escaped the bitter taste of you
我終於躲過妳帶給我那苦澀的感覺

沒有留言:

張貼留言

留言時順便追蹤一下我的FB和IG吧!
https://www.facebook.com/godxtaiwan.blogspot.tw
https://www.instagram.com/godxradio/